کیفی‌گزینی؛ رویکرد حوزه علمیه زنجان برای پذیرش داوطلبان
کد خبر: 3819441
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

کیفی‌گزینی؛ رویکرد حوزه علمیه زنجان برای پذیرش داوطلبان

گروه فرهنگی ــ معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران استان زنجان با اشاره به مصاحبه علمی داوطلبان پذیرش حوزه علمیه در روز‌های آتی، گفت: این مصاحبه از ۲۵ خرداد آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

کیفی‌گزینی؛ رویکرد حوزه علمیه زنجان برای پذیرش داوطلبانحجت‌الاسلام رضاعلی خلفی، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزعلمیه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه فراخوان ثبت ‌نام حوزه علميه برادران زنجان از 15 بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و تا 30 فرودین سال جاری ادامه داشت، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار شرط معدل برای ثبت‌کنندگان در نظر گرفته شده بود و از سه سطح سيكل، ديپلم و بالاتر از آن پذيرش از داوطلبان صورت می‌گرفت كه بايد حائز شرايط مثل نداشتن سوء‌سابقه و شرايط اختصاصی باشند.
وی با تاکید بر اینکه شرط ما کیفی‌گزینی است و همین مسئله باعث شده فاقد صلاحیت‌ها وارد حوزه نشوند؛ در واقع آن جمعیت کیفی وارد حوزه شوند و استعداد تحصیل در حوزه را داشته باشند، ادامه داد: امسال شرط معدل از شرایط ویژه و اختصاصی ثبت‌کنندگان بود که افراد زیر دیپلم  باید معدل بالای 16 را دارا بوده و برای دیپلم نیز بالای 14 در نظرگرفته شده بود. معدل ورودی به حوزه در مقاطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی در رشته‌های مختلف تجربی، ریاضی و سایر موارد به نسبت استانها فرق می‌کند.
معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزعلمیه برادران استان زنجان بیان کرد: محدوديتی در پذيرش افراد وجود نداشته و همه داوطلبان با كسب امتيازات بالا در آزمون كتبی و مصاحبه علمی و همچنين معدل‌های بالا می‌توانند مشغول به تحصيل در حوزه‎های علميه استان شوند.
حجت‌الاسلام خلفی با بیان اینکه میزان پذیرش افراد در حوزه علمیه این استان مشخص نشده و افراد باتوجه به آزمون، معدل سال‌های گذشته و مصاحبه علمی برای تحصیل در حوزه علمیه پذیرش خواهند شد، یادآورشد: مصاحبه علمی داوطلبان پذیرش حوزه علمیه از 25 خرداد آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha