تجربیات موفق استان‌ها در حوزه فرهنگ به اشتراک گذاشته می‌شود
کد خبر: 3819582
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
در نشست مدیران‌کل ارشاد شمال‌غرب مطرح شد:

تجربیات موفق استان‌ها در حوزه فرهنگ به اشتراک گذاشته می‌شود

گروه فرهنگی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به منظور تخصصی کردن برنامه‌های فرهنگ و هنر، نقاط ضعف و قوت استان‌ها در هر قطب شناسایی و متعاقب آن، نتایج حاصل از تجربیات موفق هر یک از استان‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

تجربیات موفق استان‌ها در حوزه فرهنگ به اشتراک گذاشته می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، فاطمه کرباسی بعد از ظهر امروز، 25 خردادماه در نشست خبری مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور را به هشت منطقه تقسیم کرده است تا برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر به صورت تخصصی‌تر مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و غربی به عنوان منطقه پنج کشوری انتخاب شده است، ابراز کرد: با برگزاری 4 نشست فصلی، نقاط ضعف و قوت یکدیگر شناسایی و متعاقب آن، نتایج حاصل از تجربیات موفق هر یک از استان‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه مقرر است هر یک از استان‌های عضو منطقه پنج، برنامه‌های مشترکی در حوزه هنری داشته باشند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، زمینه‌ای فراهم خواهد شد تا هنرمندان از بخش‌های مختلف و شاخص‌های هر استان بازدید کرده و در نهایت، برای پیشبرد برنامه‌های استانی از تجربیات موفق یکدیگر الگو بگیرند.
این مسئول میزان تولید و مصرف کالاهای فرهنگی و هنری را از شاخص‌های توسعه‌یافتگی برشمرد و گفت: با بهره‌گیری از تجربیات استان‌ها می‌توان به تولیدات فرهنگی فاخر متناسب با نیاز جامعه بهره برد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی نیز در ادامه این نشست، افزود: استان زنجان می‌تواند در ارتباط با آسیب‌های فرهنگی و هنری استان‌های عضو منطقه پنج، نقش صافی را ایفا کرده و از رسوبات فرهنگی بکاهند. البته هنرمندان این استان، شایسته توجه و اهتمام بیشتری هستند.
حجت‌الاسلام ناصر خدایاری تصریح کرد: جدی‌ترین مباحثی که در نشست‌ها مطرح می‌شود، تشخیص درست مسائل و چنین مقوله‌ای، گام اول برای پیشبرد اهداف فرهنگی است؛ در واقع خروجی نشست‌ها در حداقل‌ترین حالت این است که درست و غلط بودن راهی که در پیش گرفته‌ایم را تشخیص می‌دهیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مجموع بودجه‌ای که در طول یک سال و در حوزه سینما به چهار استان تعلق می‌گیرد، به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد. در همین راستا، پارسال استان آذربایجان‌غربی با صرف 110 میلیون تومان توانست 11 حلقه فیلم کوتاه ارائه دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز افزود: اگر در جامعه تعامل با بخش فرهنگ و هنر مستمر باشد، آن جامعه آراستگی خاصی پیدا می‌کند؛ چراکه تنویر افکار عمومی و انعکاس مطالبات بخش عمومی و بخش دولتی برای اجرای برنامه‌های مصوب نقش به‌سزایی دارند.
سیدناصر اسحاقی یادآور شد: با نگاه کلی به تحولات سینمای ایران بعد از انقلاب پی می‌بریم که ایران، سینمای معنی‌گرا، پاک و انسانی را نمایندگی می‌کند و قطبیت سینمای معنی‌گرا در ایران است؛ در واقع ایران، فیلم‌های فاخری که برگرفته از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است، تولید می‌کند و برخورداری از سینمایی پاک و منزه از اهداف جمهوری اسلامی است.
انتهای پیام
captcha