برخورد با رانت‌خواران بدون مماشات باشد/ در اجرای عدالت تعارف نداریم
کد خبر: 3820230
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

برخورد با رانت‌خواران بدون مماشات باشد/ در اجرای عدالت تعارف نداریم

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه اگر یک مجموعه با استفاده از قدرت شخصی، رانت و انتصابات به برخی افراد و جریان‌های سیاسی و غیرسیاسی مرتکب جرم شود، هیچ‌کس نباید مماشات کند، افزود: در اجرای عدالت هیچ تعارفی با هیچ فردی نداریم.

هیچ کس نباید در برخورد با رانت‌خواری مماشات کند/در اجرای عدالت با کسی تعارف نداریمبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسمعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، شب گذشته، 27 خردادماه در جلسه پیشگیری از وقع جرم اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه باید در راس امور قرار گیرد تا شاهد وقوع جرم در جامعه نباشیم. بخش قابل توجهی از پرونده‌های دادگستری به نزاع و درگیری مربوط می‌شود که پارسال 10 هزار نفر مراجعه مردمی در بخش نزاع و تاییدیه پزشکی قانونی داشتیم.
وی اجرای عدالت را از وظایف اصلی و محوری دستگاه قضایی داسنت و گفت: عمل به قانون معیار ما در تعریف عدالت است که تعریفی همه‌فهم بوده و در مقابل آن می‌توان بی‌‌قانونی را بی‌عدالتی نامید و زمانی که قانون زیر پا گذاشته می‌شود دستگاه‌های قضایی باید به میدان آمده و اهمال و کوتاهی در اینجا جایز نیست.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: اگر علی‌رغم این اقدامات یک مجموعه و جمعی با استفاده از قدرت شخصی، رانت و انتصابات به برخی افراد و جریان‌های سیاسی و غیرسیاسی مرتکب جرم شود، هیچ‌کس نباید مماشات کرده و اهمال و کوتاهی روا دارد. ما در اجرای عدالت و تنظیم امور هیچ تعارفی با هیچ فردی نداریم.
صادقی‌نیارکی با بیان اینکه آمار معیار و پایه‌ای برای سنجش پیشرفت کار است، خاطرنشان کرد: باید اندازه‌گیری یک شاخص برای پیشرفت باشد و با توجیه اینکه آمار خوب نیست و داده‌های درستی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد از آن چشم‌پوشی کرد.
در ادامه این جلسه، معاون اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه حوزه درمان اعتیاد باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: متاسفانه برنامه‌های مراقبتی معتادان متجاهر مورد غفلت واقع شده و می‌بایست درمان این افراد در کانون توجه باشد.
محمدتقی فتحی با اشاره به کمپ اجرای ماده 16 قانون مبارزه با موادمخدر، خاطرنشان کرد: در این مرکز 200 نفر تحت پوشش قرار دارند و در نظر داریم که یک مرکز دیگر را نیز تبدیل به موضوع ماده 16 موادمخدر کنیم.
انتهای پیام
captcha