روند اعتیاد دانشجویان به «گل» روبه ‌افزایش است
کد خبر: 3820231
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

روند اعتیاد دانشجویان به «گل» روبه ‌افزایش است

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ضمن تأکید بر توجه به قشر دانشجو گفت: اعتیاد به مواد مخدر گل و رفتارهای پرخطر روند رو به رشدی در استان زنجان دارد.

روند اعتیاد دانشجویان به «گل» روبه ‌افزایش استبه گزارش ایکنا از زنجان، پرویز قزلباش شامگاه سه‌شنبه 27 خردادماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان با اشاره به غربالگری دانشجویان علوم پزشکی زنجان هنگام ورود به دانشگاه اظهار کرد: پرونده‌های سلامت جسمانی و روانی برای دانشجویان تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به ارائه خدمات مرکز مشاوره به دانشجویان و تأکید بر توجه ویژه به این قشر تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر گل و رفتارهای پرخطر روند رو به رشدی در استان زنجان دارد.
رئیس دانشگاه علم پزشکی زنجان به تشکیل مجمع سلامت در شهرستان‌ها و مرکز استان زنجان اشاره کرد و گفت: 147 اولویت در این مجامع احصا شده و 10 اولویت مشخص و برای هر سال یک اولویت اصلی تعیین می‌شود.
قزلباش با اشاره به آسیب‌هایی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خانواده ابراز کرد: باید از طرفیت‌های خود مردم برای حل مشکلات‌شان استفاده کنیم. تشکیل کانوهای سلامت محله در همین راستا بوده که اکنون 26 کانون سلامت محله تشکیل شده و تا پایان سال به 30 مورد افزایش می‌یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به آموزش پیش از ازدواج به 4000 زوج در استان زنجان بیان کرد: این آمار مربوط به بازه زمانی دی ماه 97 تاکنون بوده است.
محمدرضا صائینی، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های معاونت بهداشت این دانشگاه ارائه کرد و گفت: مجوز آموزش‌های پیش از ازدواج برای 10 استان کشور صادر شده بود اما ما نیز توانستیم این مجوز را از وزارت بهداشت دریافت کرده و توانستیم از دی ماه سال گذشته تاکنون 6 ساعت آموزش را برای زوجین ارائه دهیم.
وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مختلف و همچنین غربالگری‌ها توسط  دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ما 42 درصد از افراد دارای HIV مثبت را در استان شناسایی کردیم اما هدف ما شناسایی 90 درصد مبتلایان است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه به ازای 20 هزار نفر جمعیت یک روان شناس بالینی در استان داریم، افزود: تمامی مادران باردار را از لحاظ HIV و اعتیاد مورد غربالگری قرار می‌دهیم.
انتهای پیام
captcha