جامعه نیازمند احیای فرهنگ نماز است
کد خبر: 3821225
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

جامعه نیازمند احیای فرهنگ نماز است

گروه اجتماعی ــ مسئول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات استان کرمان گفت: جامعه به شدت نیازمند احیای فرهنگ نماز است و باید برنامه زندگی را بر اساس نماز اول وقت تنظیم کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، ‌به نقل از ‌ستاد بازسازی عتبات استان کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری، مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات استان کرمان امروز شنبه، 1 تیرماه با بیان اینکه آنچه در کرمان به عنوان ترفیع گنبد امام حسین(ع) انجام می‌شود؛ با مدیریت جهادی دانش‌بنیان است، گفت: البته دست دیگری هم قضایا را هدایت می‌کند و آن مصداق بارز «و من یتوکل علی‌الله…» و تفسیر انفسی و آفاقی آیه «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم….» است.
وی افزود: چندین مکان برای ساخت گنبد در کرمان جانمایی شد اما به هر دلیل به انجام نمی‌رسید تا اینکه در نهایت به مکان کنونی رسید که روزگاری معراج شهدا در دوران دفاع مقدس بود زیرا هر زمین، این طهارت را ندارد که گنبد آنجا قرار گیرد و اینجا با خون شهدای دفاع مقدس، مطهر شده و خانه بعضی از سرداران شهید استان کرمان نیز در همین مکان بوده است.
‌عسکری در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مهمترین، مقدس‌ترین و باارزش‌ترین کاری که در فرهنگی ستادهای عتبات می‌تواند انجام شود؛ احیای فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) است که غنی‌تر از آن نداریم؛ یادآور شد: عاشورا یک نبرد نظامی صرف نیست؛ یک دایره المعارف اسلام و فرهنگ جامع است و جامعه امروز ما به شدت نیازمند و تشنه فرهنگ امام حسین(ع) است.
مسئول امور روحانیون ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان با برشمردن مؤلفه‌های فرهنگ حسینی(ع) یکی از این موارد را احیای فرهنگ نماز دانست و با بیان اینکه نماز واجب موسع و نه مضیق است اما سیدالشهدا(ع) به محض آنکه متوجه فرا رسیدن زمان نماز شد به نماز ایستاد و قربانی هم داد.
عسکری تصریح کرد: جامعه به شدت نیازمند احیای فرهنگ نماز است و باید برنامه زندگی را بر اساس نماز اول وقت تنظیم کنیم.
وی به خاطره‌ای از لاغرسازی و مقاوم‌سازی ستون‌های حرم مطهر حسینی اشاره و بیان کرد: یک پروفسور مسن که در این پروژه با ما همکاری می‌کرد؛ وقتی کار تمام شد، بهت‌زده و یک روز ناپدید شد؛ نگران شدیم، وقتی او را یافتیم گفت نذز کردم اگر این کار با موفقیت انجام شود یک ختم قرآن را یکجا بخوانم.
وی فرهنگ ایثار، شهادت‌طلبی، توجه به خانواده، تکریم انسان، ایستادن بر مواضع اصولی و مقاومت را به عنوان دیگر مؤلفه‌های فرهنگ امام حسین(ع) که فرهنگی ستادهای بازسازی عتبات باید آن را دنبال کند، مورد اشاره قرار داد و گفت: فرهنگ شهادت طلبی بروزهای خوبی دارد اما در این باره باید بیشتر کار شود.
انتهای پیام

captcha