آغاز بیستمین دوره طرح تخصصی یکساله حفظ موسسه جامعه القرآن
کد خبر: 3821461
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸

آغاز بیستمین دوره طرح تخصصی یکساله حفظ موسسه جامعه القرآن

همایش افتتاحیه بیستمین سال برگزاری طرح تخصصی یکساله حفظ قرآن کریم در تهران برگزارشد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: افتتاحیه طرح تخصصی حفظ دوره یکساله با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی طباطبایی مدیر موسسه جامعه القرآن الکریم واهل البیت علیهم السلام، نابغه قرآنی جهان حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدحسین طباطبایی قائم مقام، معاونین، مسئولین و اساتید در تالار شیخ صدوق ره حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام با حضور باشکوه قرآنیان و مدعوین این دوره تخصصی برگزار شد.

در این مراسم مدیر موسسه حجت الاسلام محمد مهدی طباطبایی سخنانی تحت عنوان چگونگی کار حفظ، اهداف و رسالتی که حافظان موظف به انجام آن می باشند را باتوجه به آیات الهی و روایات اهل البیت (ع) شرح نمود.

وی گفت: برای دوره و مرور قرآن همیشه وقت و زمان است ولی برای حفظ وقت نیست و حالا که سن شما قرآن آموزان کمتر است بهتر است از فرصت استفاده کنند.

مدیر موسسه جامعه القرآن ضمن تاکید بر حفظ یکساله قرآن ادامه داد: ما همیشه وقت برای حفظ قرآن نداریم و باید در حال مرور آیات قرآن باشیم و حفظ یکساله به این امرکمک میکند.

وی همچنین افزود: خانه ای که در قرآن خوانده شود برکت در آن است و انوار الهی در خانه ای موج میزند که در آن قرآن تلاوت می شود.

طباطبایی ضمن بر شمردن فضائل حخضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به عنوان یک محدثص بزرگ گفت: یکی از اهداف موسسه در برپایی کار حفظ پویایی آن است. وقتی محمد حسین شش ساله بود هزار حدیث از کافی حفظ بود که وی همچنان در حال حفظ است و محفوظات خود را تکمیل میکند.

در ادامه هادی اسلامی مجری صداوسیما و مسئول آموزش موسسه ضمن توضیح طرح تخصصی به حفظ آیاتی از قرآن کریم در جمع مدعوین پرداخت و در ادامه نیز به پرسش وپاسخ اجزاء مختلف قرآن همراه با حافظان کل دوره تکمیلیو چگونگی حفط و تمام مدعوین به صورت عملی یک آیه حفظ کرده اند.

گفتنی است محمدسعید بیلکار جوانترین دکترای دانشگاه تهران طی سخنانی به خاطرات و مراحل حفظ خود در جامعه القرآن سفارشاتی در زمینه حفظ و توجه به آن اشاره داشتند و نوجوانان و بزرگسالان را به این مهم تشویق نمودند.

در پایان حافظان و منتخبین مسابقات ضمن ارائه لوح تقدیر مورد تشویق مدیر موسسه قرار گرفتند.

این مراسم با حضور ۵۰۰ قرآن آموز نوجوان وخردسال وبرادران و خواهران موسسه جامعه القرآن برگزار شد و امروز شنبه اول تیرماه نیز اولین دوره بازگشایی طرح آزمایشی حفظ یکساله آغاز شده است. این دوره چهار المپیاد به نام های عروج دارد که به صورت کشوری و در شعب تخصصی در سطح کشور برگزار می شود.

انتهای پیام

captcha