کاهش ۲۴ درصدی طلاق در زنجان/ معضلات ازدواج برطرف شود
کد خبر: 3821575
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

کاهش ۲۴ درصدی طلاق در زنجان/ معضلات ازدواج برطرف شود

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به کاهش ۲۴ درصدی طلاق گفت: با این حال مقایسه آمار ازدواج و طلاق نگران‌کننده است و جامعه روحانیت باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشگام شود.

کاهش 24 درصدی طلاق در زنجان/ آمار طلاق در مقایسه با ازدواج نگران‌کننده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسمعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، شب گذشته، یک تیرماه در همایش نقش روحانیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی هستیم، نقش روحانیت در تبلیغ مبانی دینی و پیروزی و تداوم انقلاب انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای به کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، تصریح کرد: پنج آسیب اولویت‌دار در کشور برای کنترل و پیشگیری در نظر گرفته شده و در استان زنجان نیز نسبت به شناسایی این آسیب‌ها اقدام شده است که یکی از آن‌ها به موضوع طلاق مربوط می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: در سال ۸۶، مجموع ازدواج‌های استان زنجان ۱۳ هزار و ۳۸۹ فقره بود و آمار ازدواج در سال ۹۷ با کاهش ۳۶ درصدی مواجه شده در حالی که در این ۱۰ سال رشد جمعیت منفی نبوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه معضلات ازدواج و طلاق باید برطرف شود، تصریح کرد: در طول سال ۸۶ تعداد ۱۲۶۰ فقره طلاق اتفاق افتاده، در حالی که در شش ماهه دوم سال ۹۶ شاهد ثبت ۱۴۵۵ فقره طلاق بودیم.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه دوم پارسال نیز ۱۱۱۱ مورد طلاق صورت گرفته است، ادامه داد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ کاهش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد اما در مقایسه با ۱۰ سال گذشته رقم زیادی است و باید جلوی آن گرفته شود.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: سال ۸۶ از هر ۱۱ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد اما اکنون کمتر از ۴ ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد که انتظار داریم روحانیت که پرچمداران تبلیغ دین مبین هستند کمک کنند تا این معضل برطرف و آمار طلاق کاهش یابد.
انتهای پیام
captcha