پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3822254
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیر خانه مطبوعات استان زنجان از برگزاری پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان در سال ۹۸ خبر داد.

پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های زنجان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، یوسف ناصر، مدیر خانه مطبوعات استان زنجان، روز گذشته، 3 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان تابستان امسال برگزار می‌شود.

وی هدف از این جشنواره را ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه‌خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و توسعه ظرفیت‌های دانست.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان ابراز کرد: بخش‌های اصلی این جشنواره در 10 بخش مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس(خبری، غیرخبری)، خبر، گزارش(خبری، تحلیلی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی، طنز مکتوب و طرح و کاریکاتور تعیین شده است.

وی ادامه داد: بخش‌های موضوعی این جشنواره نیز عبارتند از: رونق تولید، حقوق شهروندی، ایثار و شهادت،  دین و معنویت، حجاب و عفاف، ورزش و نشاط اجتماعی، خانواده و سبک زندگی، آب، محیط زیست، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی(طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر) و مسائل جوانان است.

ناصر تصریح کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که در فاصله زمانی ابتدای تیرماه 97 تا پایان خردادماه 98 در یکی از نشریات استانی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری استان و نشریات سراسری(ویژه استانی) منتشر شده باشند.

وی اظهار کرد: هر متقاضی مجاز به شرکت در 3 بخش از جشنواره است و در هر بخش می‌تواند حداکثر تا 2 اثر را بارگذاری کند که در مجموع 6 اثر پذیرفته می‌شود.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان از متقاضیان شرکت در جشنواره خواست با مراجعه به سایت‌ zanjan.pressfestival.ir آثار خود را تا تاریخ 20 تیرماه امسال بارگذاری کنند.

وی گفت: روز 17 مرداد‌ماه همزمان با روز خبرنگار آیین اختتامیه جشنواره با حضور اصحاب رسانه استان و مسئولان استانی برگزار خواهد شد و از منتخبان این دوره از جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.
 
ناصر در پایان گفت: اصحاب رسانه استان در صورت نیاز به اطلاع از جزئیات جشنواره با مراجعه به سامانه zanjan.pressfestival.ir فراخوان جشنواره را مطالعه کنند.
انتهای پیام
captcha