قم یا تهران؛ میزبان دومین مجمع عمومی اتحادیه مدغم قرآنی لرستان
کد خبر: 3822300
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

قم یا تهران؛ میزبان دومین مجمع عمومی اتحادیه مدغم قرآنی لرستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ بیستمین مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان که دومین مجمع پس از ادغام دو اتحادیه استان محسوب می‌شود، در قم و یا تهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: دومین مجمع عمومی اتحادیه استان پس از ادغام(بیستمین مجمع عمومی از ابتدای تشکیل اتحادیه استان لرستان)، 19 تیرماه در مجتمع نور قم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پیش از ادغام اتحادیه‌های استان، یعنی از سال 87 تا 96، 19 مجمع عمومی برگزار شد، افزود: هجدهمین مجمع عمومی بهمن ماه 95، در زمینه شاکله ادغام و فراهم کردن مقدمات آن در استان تشکیل شد که پس از آن نوزدهمین مجمع عمومی در شهریورماه 96 با محوریت تأیید آیین‌نامه اتحادیه مدغم در استان و انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسی تشکیل شد.
امیدیان اظهار کرد: در مجموع 19 مجمع عمومی اتحادیه استان، 548 نفر حضور داشتند که نوزدهمین دوره آن با حضور بیشترین افراد نسبت به دوره‌های گذشته همراه بود. بنا بر برآوردی که انجام شده است، هجدهمین مجمع با حضور 9 و نیم درصدی و نوزدهمین مجمع نیز با حضور 11 و نیم درصدی برگزار شد که هر دو با موضوع اتحادیه مدغم بوده است و این یعنی قریب اعضای مؤسسات استان، موافق جریان اتحادیه مدغم هستند.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان با اشاره به اینکه با اتقافاتی که در حوزه ادغام دو اتحادیه‌ کشوری و روند صدور مجوز مؤسسات قرآنی طی سال‌های اخیر شاهد بودیم و متأسفانه 95 مؤسسه قرآنی استان در فرآیند تمدید و یا صدور مجوز قرار دارند، بیان کرد: همچنین 84 مؤسسه قرآنی عضو اتحادیه هستند و هشت مؤسسه به دلیل کمی توجه تعطیل شده‌اند که این روند در سطح استان روبه افزایش است.
وی ادامه داد: بخشی از این تعطیلی مؤسسات به عدم محقق شدن وعده‌های دستگاه‌های نظارتی و حمایتی است، آنها با وعده‌هایشان، مؤسسات مردمی را وابسته کردند و هنگامی که وعده‌هایشان محقق نمی‌شود، مؤسسات با دلسردی روبرو می‌شوند و سپس تعطیل می‌شوند.
امیدیان بیان کرد: همچنین اگر دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به وعده‌هایی که در حاشیه نشست اتحادیه مدغم کشوری(29 و 30 خرداد 98، تهران) دادند، تا دو هفته دیگر عمل نکند، مجمع عمومی اتحادیه لرستان در تهران برگزار خواهد شد تا مطالبات مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان به گوش مسئولان برسد. خواسته‌ مؤسسات قرآنی استان نیز پایان دادن به این کش و قوس‌های غیر اخلاقی و متعهد بودن به تعهدات خود در زمینه ادغام دو اتحاد‌یه‌ انجام گرفت و شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز طی 83 جلسه‌ای که داشت به ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور، رأی داد و اگر از این فرآیند دست بکشد، ضرر جبران‌ناپذیری رخ خواهد داد. به طور جدی پیگیر رفع موانع وحدت در زمینه اتحادیه مدغم کشوری هستیم.
انتهای پیام

captcha