خلوت شدن نمازهای جماعت؛ دغدغه فرهنگی جامعه
کد خبر: 3822959
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

خلوت شدن نمازهای جماعت؛ دغدغه فرهنگی جامعه

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه زنجان با گلایه از خلوت شدن نمازهای جماعت در مساجد، گفت: این یک دغدغه فرهنگی است در حالی که برای برگزاری نماز اول وقت، مساجد بهترین مکان و برگزاری نماز به جماعت بهترین شیوه است.

خلوت شدن نمازهای جماعت؛ دغدغه فرهنگی جامعهبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان اظهار کرد: اقدامات ضد و نقیض آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که هیچ صداقتی در دولتمردان آمریکا وجود ندارد و قابل اعتماد نیستند.
وی به تحریم مقام معظم رهبری از سوی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: ترامپ با افتخار اعلام می‌کند که رهبر ایران و فرزندانش و حسینیه و زیلوهایش را تحریم می‌کند که این موضوع نشان‌دهنده اقتدار رهبری است.
امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به سالروز ترور اعضای حزب جمهوری اسلامی در دفتر این حزب توسط جبهه نفاق و عوامل مزدور استکبار و منافقان گفت: شهید بهشتی از شخصیت‌های تاثیر‌گذار نظام و انقلاب و مدیری مدبر و آگاه در برخورد با حوادث بود.
وی با بیان اینکه شهید بهشتی روحیه بزرگ تعبدی داشت و همه اعمال و افکارش در راستای دین اسلام و زنده باد برای رضای خدا و مرده باد برای رضای خدا بود، تصریح کرد: وی معمار اولیه قوه قضائیه بود. به فرموده مقام معظم رهبری در دوره‌های مختلف در راستای گسترش عدل، پیشگیری از جرم، نظارت بر اجرای قانون و مبارزه با فساد و به‌ویژه در دوره جدید نیز در این راستا گام برمی‌دارد.
آیت‌الله خاتمی به یازدهم تیرماه سالروز شهادت آیت شهید صدوقی شهید محراب نیز اشاره کرد و گفت: هر کس در هر نهادی که دل در گرو نظام و انقلاب دارد باید در این هفته در راستای افشای جنایات و چهره ضد حقوق بشری آمریکا تلاش کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام ششم شیعیان جهان اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) دانشگاه علمی و تربیت شاگردان را برای احیای دین اسلام راه‌اندازی کرد و این دانشگاه را امام جعفر صادق(ع) با قوت و قدرت ادامه داد و آن را بسط و گسترش و به اعتلای بالا رساند.
وی با گلایه از خلوت شدن نمازهای جماعت در مساجد تصریح کرد: این یک دغدغه فرهنگی است که من آن را در محافل و مجالس مختلف بیان می‌کنم و امیدوارم در این زمینه کارهای فرهنگی مناسبی انجام شود. برای برگزاری نماز اول وقت، مساجد بهترین مکان و برگزاری نماز به جماعت بهترین شیوه است.
امام جمعه زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از خصوصیات شیعیان این است که به فکر دیگران نیز هستند، ادامه داد: در شرایطی که مردم در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارند باید به فکر همدیگر باشیم و از هم غافل نشویم.
انتهای پیام
captcha