جامعه روحانیت؛ پرچم‌دار تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 3823032
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

جامعه روحانیت؛ پرچم‌دار تمدن نوین اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد _ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نقش جامعه روحانیت در بیانیه گام دوم انقلاب را مهم خواند و گفت: جامعه روحانیت، پرچم دار تمدن نوین اسلامی است.

جامعه روحانیت؛ پرچم‌دار تمدن نوین اسلامیحجت‌الاسلام مسعود صفی‌‎یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد «نقش مبلغین و مبلغات در تحقق آرمان‌های بیانیه گام دوم انقلاب» اظهار کرد: همان‌گونه که مشعل فروزان انقلاب اسلامی با جامعه روحانیت بر افروخته شد دوام و قوام آن نیز با روحانیت و پیوند معنوی مردم امکان پذیر خواهد بود.
وی به نقش روحانیت در پیروزی و تداوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مبلغان نقش تعیین‌کننده در هدایت افکار جامعه برعهده دارند و باید جامعه را مقابل تهاجم فرهنگی غرب که تلاش زیادی برای مخدوش کردن خوراک‌های فکری مردم و خانواده‌ها به‌کار می‌گیرند، مقاوم کنند.
صفی‌یاری ادامه داد: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری به خوبی در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده اند «خود آگاهی تاریخی» است؛ به این معنا که هر فرد در جایگاه اجتماعی خود باید اطلاعات درستی از تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشد و به این سوال بنیادی که «انقلاب اسلامی چگونه شکل گرفت؟» پاسخی در خور دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ویژگی‌های تاریخی و برجسته در روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی از نقطه صفر شروع شد به این معنا که ما با دست خالی و بدون هیچ امکانات و تجربه‌ای پا به عرصه مبارزه با استکبار و تحقق اسلام ناب محمدی گذاشتیم.
ای مسئول یادآور شد: انقلاب اسلامی ترکیب زیبایی از جمهوریت و اسلامیت به دنیا ارائه کرد که خود ابتکاری بدیع نو از امام خمینی(ره) بود. دشمنی دشمنان نیز از همین جا شروع شد چراکه آنها اسلام ناب محمدی را مانع مقاصد مستکبرانه خود می‌دیدند. امام و ملت ایران نیز با قدرت و شجاعت بر کلمه جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و حماسه‌ای به یادماندنی خلق شد، حماسه‌ای که بعد از چهل سال آزادی‌خواهان و عدالت‌دوستان عالم را بر سر شور می‌آ‌‌ورد.
وی در خصوص خودآگاهی تاریخی در بیانیه گام دوم ابراز کرد: سطح چالش‌های انقلاب اسلامی نسبت به روزهای نخست از درگیری‌های کوچه و خیابان به مرزهای رژیم صهیونیستی رسیده است. اکنون دیگر آمریکا برای ضربه زدن به ملت ایران نیاز به اعتلاف بزرگ جهانی دارد.
انتهای پیام
captcha