سبك زندگی قرآنی با برپایی محافل و مسابقات قرآن محقق نمی‌شود
کد خبر: 3823476
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

سبك زندگی قرآنی با برپایی محافل و مسابقات قرآن محقق نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری بین‌المللی كشورمان با بیان اینكه عوامل متعددی برای تحقق سبك زندگی قرآنی در جامعه وجود دارد، گفت: شعار عمل كردن به قرآن با برگزاری فقط چند جلسه و محفل و مسابقات قرآن و گاه‌گاهی نشان دادن برخی از دستورات الهی كفایت نمی‌كند.

محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی كشورمان در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه با وجود رونق فعالیت‌های قرآنی در كشور به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تربیت میلیونی قاریان و حافظان اجزاء مختلف طی این 40 سال چرا هنوز سبك زندگی قرآنی در جامعه نهادینه نشده است، گفت: عوامل زیادی باید در جامعه دست به دست هم دهد كه سبك زندگی قرآنی در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: شعار عمل كردن به قرآن با برگزاری تنها چند جلسه و محفل و مسابقات قرآن و گاه‌گاهی نشان دادن برخی از دستورات الهی كفایت نمی‌كند در واقع باید عوامل متعددی دست به دست هم دهند تا زندگی قرآنی در جامعه رونق بگیرد.

پورزرگری ادامه داد:‌ برای ترویج سبك زندگی قرآنی در گام نخست باید هر خانواده‌ای از خودش شروع كند؛ مادر و پدر خانواده سبك زندگیشان را مطابق با آموزه‌های قرآنی تنظیم كنند و فرزندان خود را با این آموزه‌ها تربیت كنند كه البته این كار هم فقط به گفتن و حرف زدن نیست باید در عمل پیاده شود.

قول و فعلمان باید یكی باشد
این قاری بین‌المللی كشورمان اظهار كرد: بدترین چیز دروغ است؛ وقتی كه افراد یك جامعه اعم از فرزندان یك خانواده یا مردم مشاهده كنند كه قول و فعل والدین یا مسئولان و مدیران و كارفرمایان و معلمان با هم تناسبی ندارد و مغایرت دارد، ناخودآگاه آن‌ها هم از مسیر خارج می‌شوند و آن تعالیمی كه در قول هست را آموخته‌اند اما در فعل چیز دیگری می‌بینند و كم كم به این مسئله عادت می‌كنند و آن‌ها هم یاد می‌گیرند به همین دلیل فاصله سبك زندگی‌ها در جامعه با آموزه‌های قرآن زیاد می‌شود.

وی با تأكید بر اینكه هر كسی باید در این راه از خودش شروع كرده و خود و خانواده‌اش را حفظ كند و به آنچه كه از قرآن آموخته عمل كند، به آیه 136 سوره نساء « یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِی نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ....؛ اى كسانى كه ایمان آورده‏ اید به خدا و پیامبر او و كتابى كه بر پیامبرش فرو فرستاد ...» اشاره كرد و گفت: خداوند می‌فرماید هر كسی كه با زبان مؤمن به خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) شده باشد، باید با تمام وجودش این را عمل كند و در رفتار و تصمیم‌گیری‌ها و برخورد و تعاملات اجتماعیش اثرگذار باشد.

تلاش كنیم ذی قرآنی در جامعه رشد پیدا كند
پورزرگری افزود: این مسئله می‌تواند آرام آرام اثر گذاشته و ذی قرآنی در جامعه رشد پیدا كند لذا امیدواریم به جایگاهی برسیم كه خداوند تبارك و تعالی از ما انتظار دارد به آن برسیم، منتها در این راه باید قول و فعلمان یكی باشد.

نمی‌توان دم از عدالت زد اما بی‌عدالتی كرد
این قاری بین‌المللی كشورمان اضافه كرد: نمی‌توان دم از عدالت زد، اما بی‌عدالتی كرد، از شجاعت سخن گفت اما شجاع نباشیم و بگوییم راستی و صدق وجود داشته باشد اما خودمان دروغ بگوییم.

وی گفت: این همان خودسازی است كه در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب بدان تأكید شده است و باید همه اقشار از كوچكترین فرد تا بزرگترین آن‌ به این مسئله توجه كنند تا بعد از آن به جامعه‌سازی برسیم و بعد از خودسازی، جامعه هم ساخته می‌شود زیرا رفتار ماست كه جامعه را می‌سازد در آن صورت است كه می‌توانیم الگوی خوبی برای جهانیان باشیم و سایر مردمان هم از ما یاد بگیرند لذا باید ابتدا در رفتار و مدیریت خودمان تجدید نظر كنیم و در حقیقت در هر سطحی نیاز به اصلاح داریم.
انتهای پیام

captcha