آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی آتش‌نشانی شهرداری‌های سمنان
کد خبر: 3823720
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی آتش‌نشانی شهرداری‌های سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان از آغاز ثبت‌نام فرآیند جذب نیروهای جدید استخدامی در آتش‌نشانی شهرداری‌های این استان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی آتش‌نشانی شهرداری‌های سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، راضیه شهاب، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان عصر روز گذشته، 10 تیر در جمع خبرنگاران استان در سالن شهید راحمی جهاد دانشگاهی استان سمنان از آغاز ثبت‌نام فرآیند جذب نیروهای جدید استخدامی در آتش‌نشانی شهرداری‌های این استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های همکاران ما در استان سهمیه جذب نیرو در این آزمون با 43 درصد افزایش از 35 نیرو به 50 نیرو افزایش یافته است.

وی از سهمیه 25 درصدی ایثارگران در این آزمون استخدامی خبر داد و افزود: 13 نفر از 50 نیروی استخدامی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا اختصاص دارد که در این راستا ثبت‌نام آزمون تا 18 تیرماه و به مدت یک هفته ادامه دارد و همه اطلاعات لازم در خصوص این آزمون در پایگاه اینترنتی استانداری و جهاددانشگاهی در قالب دفترچه آزمون قابل دسترسی است.

وی با اشاره به رشته‌های آزمون و شرایط آن بیان کرد: این آزمون استخدامی در چهار رشته کاردانی و کارشناسی آتش‌نشانی و راننده خودروهای سنگین در دو بخش علمی و عملی برگزار می‌شود که در این راستا سوالات آزمون در دو بخش تخصصی و عمومی پیش‌بینی شده که سهمیه تخصصی 60 درصد و سهمیه دروس عمومی 40 درصد است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان متذکر شد: شرایط پذیرش متقاضیان برای شرکت در این آزمون دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس در رشته‌های تحصیلی آتش‌نشانی، آتش‌نشانی محیط زیست، تربیت بدنی، برق، تاسیسات، مکانیک، مخابرات و کامپیوتر و ... همچنین داشتن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان رشته شغلی راننده وسائط نقلیه سنگین است.

به گفته وی،  ثبت نام در این آزمون از امروز از طریق ورود به پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری سمنان به نشانی ostan-sm.ir آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت‌.

این مدیر مسئول با اشاره به سهمیه هر کدام از بخش‌ها اظهار کرد: در مجموع 27 راننده وسایط نقلیه سنگین، 17 آتش‌نشان و 6 نیروی کاردان آتش‌نشان دیگر در این آزمون جذب می‌شوند که در مرحله اول 5 برابر ظرفیت استخدامی، پذیرفته خواهند شد  و آزمون عملی بعد از آزمون علمی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نیروهای جدید جذب 11 شهرداری استان می‌شوند، گفت: آتش‌نشانی شهرداری‌های سمنان، شاهرود، مهدیشهر، سرخه، آرادان، گرمسار و کهن‌آباد و... از جمله شهرداری‌هایی هستند که نیاز به نیروی انسانی دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه همه اطلاعات آزمون در دفترچه راهنمای آزمون وجود دارد، گفت: اولین آزمون علمی 18 مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گفته شهاب، شهرداری‌های استان بالغ بر 3 هزار نیروی انسانی دارند که متأسفانه بخشی از این نیروها در دوره‌های گذشته بدون توجه به نیاز شهرداری‌ها جذب و لذا از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر براساس بخشنامه وزارت کشور جذب نیرو در شهرداری‌ها ممنوع شد، گفت: خوشبختانه با این تمهید وزارت در این دوره برخلاف دوره‌های قبل شاهد روند افزایش نیروی انسانی در شهرداری‌ها نبودیم اگرچه در برخی شهرداری‌ها با کمبودهایی در برخی تخصص‌ها مواجه‌ایم.

انتهای پیام

captcha