اهتمام جدی‌تر برای حل مشکل اشتغال خانواده شهدا وجود داشته باشد
کد خبر: 3823910
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

اهتمام جدی‌تر برای حل مشکل اشتغال خانواده شهدا وجود داشته باشد

گروه اجتماعی _ مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با اشاره به اینکه این نهاد توفیق خدمت‌گزاری به جمعیت ۵۰ هزار نفری در استان را بر عهده دارد، گفت: باید اهتمام جدی‌تر برای حل مشکل اشتغال خانواده شهدا وجود داشته باشد‌.

اهتمام جدی‌تر برای حل مشکل اشتغال خانواده شهدا وجود داشته باشدبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی مدیر کل بنیاد شهید زنجان، ظهر امروز سه‌شنبه ۱۱ تیر ماه در جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت شهرستان طارم با اشاره به ابلاغ قانون جامع خدمات ایثارگران، اظهار کرد: ابلاغ قانون جامع خدمات ایثارگران گامی رو به جلو در پی‌گیری مطالبات جامعه ایثارگری است که بیش از ۳۵۰ نوع خدمت در آن تعریف شده است.
وی با بیان اینکه ریاست شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ با استاندار است، بیان کرد: بنیاد شهید نیز دبیر شورا است. شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ۱۷ عضو دارد که رئیس مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان و دستگاه‌های فرهنگی از اعضای این شورا هستند.
وی با اشاره به ماده ۶۳ قانون جامع ایثارگری، گفت: طبق ماده ۶۳ با هدف توسعه، ترويج و نهادينه کردن فرهنگ جهاد، ايثار و شهادت و زنده نگهداشتن ياد شهيدان و حفظ و تقويت شأن و جايگاه الگوهای عينی عرصه جهاد، ايثار و شهادت، شورای عالی ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت تشكيل می‌شود.
کاظمی بیان کرد: از وظایف شورا سياست‌گذاری در زمينه احيا، حفظ، ترويج و نهادينه کردن فرهنگ جهاد، ايثار و شهادت، ساماندهی و هماهنگی در برنامه‌ريزی‌های كلان دستگاه‌ها و نهادهای متولی دولتی و غير‌دولتی، به‌ كارگيری ظرفيت‌‌های جامعه و كشور برای تحقق اهداف شهيدان، جانبازان و آزادگان و ساماندهی نحوه تجليل و تقدير از ايثارگران و استفاده از توان و ظرفيت آنان در توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.
وی با بیان اینکه 3.5 میلیون نفر به طور مستقیم در سطح کشور با بنیاد شهید در ارتباط هستند، گفت: بنیاد شهید زنجان نیز توفیق خدمت‌گزاری به جمعیت ۵۰ هزار نفری را در استان دارد.
این مسئول با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم بنیاد شهید رو به سالمندی بودن جامعه ایثارگری است، یادآور شد: پایش سلامت و رسیدگی به اوضاع جامعه ایثارگری از اولویت‌های بنیاد شهید است.
انتهای پیام
captcha