اروپایی‌ها در برجام فقط به حرف اکتفا کردند
کد خبر: 3824608
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴

اروپایی‌ها در برجام فقط به حرف اکتفا کردند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه به پایان ضرب‌الاجل 60 روزه جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های عضو برجام برای عمل به تعهداتشان تنها چند روز باقی مانده، افزود: اروپایى‌ها براى نگه داشتن ایران در برجام تاکنون تنها به حرف اکتفا کردند.

اروپایی‌ها در برجام فقط به حرف اکتفا کردندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب فریضه حج را یک مجموعه‌اى استثنایى و ممتاز از ارزش‌هاى مورد تمجید اسلام خواندند و به وجود مفاهیم سیاسى ضرورى مثل وحدت، دفاع از مظلومان و برائت از مشرکین در حج تاکید کردند.
وی به قرار گرفتن در دهه کرامت اشاره کرد و افزود: این دهه فرصت مناسبی براى ترویج فرهنگ و اخلاق رضوى(ع) است در تعالیم اهل‌بیت (ع) رابطه معنادار بین تقوا و عزت وجود دارد.
امام جمعه قیدار به 19 تیرماه، سالروز کشف کودتاى نوژه علیه جمهورى اسلامى ایران در سال 59 اشاره کرد و گفت: استکبار جهانى با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که منافعش به خطر افتاد از هیچ اقدامی برای براندازی جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرد، آنان با حمایت از مزدوران ضد انقلاب درصدد کودتا و فتح تهران بودند که به لطف الهی این توطئه آن‌ها خنثی شد.
موسوی با بیان اینکه اروپا همچنان در پیچ و خم انجام تعهدات خود در قبال ایران در برجام است، ادامه داد: براساس توافق برجام در قبال تعهدات و پایبندى ایران کشورهاى مقابل یعنى ۱+۵ نیز باید به تعهدات خود پایبند بوده و در عمل اقدامات متناسب با آن را انجام مى‌دادند که در عمل چنین اتفاقی رخ نداد.
وی با اشاره به اینکه به پایان ضرب‌الاجل 60 روزه جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های عضو برجام برای عمل به تعهداتشان تنها چند روز باقی مانده، افزود: اروپایى‌ها براى نگه داشتن ایران در برجام تاکنون تنها به حرف اکتفا کرده‌اند.
موسوی 20 تیر روز جهانی جمعیت را یادآور شد و تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل توسعه در هر کشوری نیروی انسانی است و در دین مقدس اسلام به ازدیاد نسل سفارشات اکیدی شده است و کنترل جمعیت، یک سیاست استعماری است و نظریه پردازان کشورهای استعماری با صراحت نگرانی خود را از افزایش جمعیت جوان کشورهای جهان، به ویژه کشورهای اسلامی اظهار می‌دارند.
امام جمعه قیدار تاکید کرد: کنترل جمعیت آثار و تبعات بسیار زیانباری دارد که به هیچ وجه قابل جبران نیست.
انتهای پیام

captcha