پرونده چهل و دومین دوره مسابقات قرآن استان قم بسته شد+ نفرات برتر
کد خبر: 3824619
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
با برپایی آئین اختتامیه؛

پرونده چهل و دومین دوره مسابقات قرآن استان قم بسته شد+ نفرات برتر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه استان قم به ایستگاه پایانی خود رسید و در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات از برگزیدگان در رشته‌های مختلف تقدیر و تشکر و راه‌یافتگان به مسابقات کشوری مشخص شدند.

پرونده چهل و دومین دوره مسابقات قرآن استان قم بسته شدبه گزارش ایکنا از قم، آیین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در مرحله استانی امشب 14 تیرماه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با حضور جمعی از حافظان و قاریان، خانواده معظم شهدا، حیدری فرماندار قم و همراه با اجرای گروه سرود میعاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) گفت: شما قاریان و حافظان قرآن کریم چهره‌هایی نورانی هستید که قرآن را پیش‌روی خود قرار دادید و با علاقه به محضر قرآن ادای وظیفه کردید.

وی با اشاره به روز پنجم ماه ذی‌القعده که روز تجلیل از امامزادگان شریف است، گفت: امامزادگان موجب برکت و خیر و معنویت برای کشور شدند، گرچه این بزرگواران در زمان حیات مادی خود در سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها قرار داشتند و دشمنان اهل‌ بیت(ع) وجود این بزرگواران را برنتابیدند و تحمل نکردند و کاری کردند که این ستارگان درخشان ولایت از شهر و دیار خود هجرت کنند و به سرزمین محب اهل بیت(ع) پناه آورند.

وی با اشاره به اینکه در دوره مقدماتی و استانی بیش از 2 هزار از متسابقین در رشته‌های مختلف شرکت کردند و در این دوره از حضور داوران بین‌المللی استفاده کردیم، گفت: در این دوره با استقبال بسیار خوب متسابقین برادران و خواهران روبرو شدیم که امروز شاهد حضور آنان در همایش هستیم همچنین دوره مقدماتی و استانی نیز به بهترین شکل برگزار شد.

در ادامه این مراسم گروه سرود میعاد با اجرای خود فضای سالن را به آیات قرآن معطر کردند.

چهار اثر قران کریم در زندگی انسان‌ها

همچنین آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین هم در این مراسم با اشاره به حضور جوانان مانوس با قرآن کریم در این مسابقات بیان کرد: جوانان بسیار عزیز کشور انقلابی ما به برکت انقلاب و این نظام جمهوری اسلامی به قرآن کریم معطر و منور کردند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی برای همه بشر است که چهار خصلت عمده دارد، گفت: اولا قرآن بهترین موعظه است. اگر انسان در کشاکش مشکلات و مسائل مختلف روحی و فکری و در اضطراب‌ها قرار گرفت قرآن برای وی معجزه است؛ خداوند اولین واعظ بشر و کتاب وی موعظه است و کسی که با قرآن آشنا می‌شود بهتزین موعظه‌گر را دارد.

فاضل لنکرانی با اشاره به خصوصیت دوم قرآن کریم که شفاست، افزود: درون انسان مبتلا به آلودگی‌ها، امراض و نفاق می‌شود که شفای آن‌ها قرآن است؛ همچنین انسان با قرآن می‌تواند خود را تطهیر کند و آلودگی‌ها و شرک‌ها را از بین ببرد و لذا قرآن علاوه بر شفای جسم، شفای امراض روحی نیز هست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اثر چهارم قرآن که هدایت انسان به سمت خدای تبارک و تعالی است، گفت: اگر قرآن نبود بشر چگونه به اوصاف، اسما و مراتب ذات خدا پی می‌برد؟ چرا می‌گویند در ماه مبارک رمضان قرآن را زیاد بخوانید زیرا قرآن پلکانی برای ورود به اسما و صفات الهی است لذا هر آیه‌ای که می‌خوانیم مرتبه‌ای از هدایت برای بشر نشان داده می‌شود و این حقیقت قرآن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اثر چهارم رحمت قرآن کریم است اما نه برای همه. بلکه این رحمت برای مومنین است، ادامه داد: یکی از برکات بزرگ انقلاب این است که قرآن به صحنه آمد، پیش از انقلاب تعداد ناچیزی از جوانان حافظ و قاری قرآن بودند اما امروز حوزه علمیه قم صدها درس تفسیر عمیق قرآن تدریس می‌کنند و چندین حافظ و قاری قرآن توسط موسسات تربیت می‌شود که همگی از برکات انقلاب است.

تجلیل از برگزیدگان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم قم

در پایان این مراسم از برگزیدگان رشته‌های مختلف قرانی تقدیر ویژه به عمل آمد و راه‌یافتگان به مسابقات کشوری مشخص شدند که آن‌ها در مهرماه سال جاری برای شرکت در مسابقات کشوری قران کریم عازم اصفهان خواهند شد.

در رشته حفظ کل این دوره از مسابقات در بخش بانوان، سعیده احمدی، مهدیه شکوری و فاطمه عابدینی به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند و محدثه دانشمند و نرجس خاتون جعفری هم رتبه های بعدی را به دست آوردند.

در رشته حفظ ۲۰ جزء نیز زینب میرزایی با امتیاز ۸۸/۲۷، فائزه جعفری با امتیاز ۸۶ و نرگس کدخدایی با امتیاز ۸۵ موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند و راضیه شجاعی و زهره آقایی چهارم و پنجم شدند.

در حفظ ده جزء، فاطمه پیروی، حوریه رفیعی و صدیقه شاکری، زینب باقری نژاد و لفاطمه خزایی رتبه های اول تا پنجم را به دست آوردند. در  رشته تحقیق نجمه رضانژاد و طیبه صبوری رتبه های اول و دوم و در ترتیل نیز خدیجه دیاری بیدگلی، شیما امیری، نرگس عینی پور، دانشور و صدیقه باباخانلو رتبه های برتر را کسب کردند.

در بخش آقایان نیز،در رشته قرائت، میثم حمیدی نیک، مهدی فروغی، هادی فانی، محمدحسین فراهانی ومحمداسماعیل خورشیدی رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند. در رشته ترتیل مهدی علم‌خواه، سیدصادق کاظمی، محمدعلی کسمایی، سیدمهدی چاوشی و زینالی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.

در رشته حفظ کل، محمدرضا احدی، احمد معتمدی، حسین اسلامی، محمد اسماعیلی و محمدحسین عربیان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند. در رشته حفظ 20 جزء ، حمیدرضا صافی، سیدعلی حسینی، سیدحامد مهدی زاده، محسن عبدی و حسین زهدی رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

در رشته حفظ ده جزء ، حمید فرامرزی، علی روحانی‌نژاد، میلاد رستگار، مجید صالحی و مهدی نصر رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند . در رشته دعاخوانی، شهاب امانت‌چی، یوسف صادقی پور و رضا محمدی طبا به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در رشته اذان، حسین یزدان پناه، محمدحسین ابراهیمی، سیدرضا سجادی و کریم بیانی به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

یادآور می‌شود، مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قران کریم استان قم در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، ترتیل، دعاخوانی، اذان، هم‌سرایی و همخوانی در دو بخش خواهران وبرادران به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 11 و 12 تیرماه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

captcha