ترویج سبك زندگی قرآنی نياز به هزينه دارد
کد خبر: 3825059
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

ترویج سبك زندگی قرآنی نياز به هزينه دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری برتر نهاجا از عدم توجه به مسائل قرآنی ـ فرهنگی انتقاد كرد و گفت: برای ترویج سبك زندگی قرآنی چاره‌ای جز هزینه كردن نداریم اما متأسفانه در مسائل فرهنگی همیشه كم هزینه می‌كنیم و در صورتی كه باید برای قرآن هم وقت هم اعتبار بگذاریم.

عباس رحمدار، قاری برتر نهاجا در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه چرا بعد از انقلاب علی‌رغم رونق گسترش فعالیت‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف، هنوز سبك زندگی قرآنی در جامعه نهادینه نشده است، گفت: ظاهر كار این است كه قرآن در سازمان‌های مختلف جا افتاده است و مسابقات قرآن و محافل انس با قرآن در تمام نقاط كشورمان برپا می‌شود اما اینكه چقدر با فرهنگ و سبك زندگی قرآنی آشنا هستیم متأسفانه باید بگوییم كه در این زمینه پیشرفتی نداشتیم.

وی با تأكید بر اینكه باید بر روی این مسائل كار كنیم و به عمق معانی و مفاهیم قرآن توجه كنیم، افزود:‌ برای این كار نیاز داریم كه دولت هزینه كند و كلاس‌های سبك زندگی قرآنی را در طول سال برای خانواده‌ها برگزار كند.

تغییر سبك زندگی را از خانواده‌ آغاز كنیم
رحمدار با یادآوری اینكه برای تغییر سبك زندگی جامعه باید از خانواده آغاز كنیم، گفت: می‌توانیم كلاس‌های سبك زندگی قرآنی را سه یا چهار مرتبه در طول سال به‌صورت فشرده برای خانواده‌ها در مكان‌های مختلفی اعم از محلات، مساجد و حسینیه‌ها برگزار كنیم و در پایان هم به خانواده‌هایی كه در این دوره‌ها شركت كرده‌اند هدیه‌ای اعطا كنیم تا تشویق شوند.

برای قرآن هم وقت هم هزینه بگذاریم
این قاری برتر استان فارس با تأكید بر اینكه مسلماً تشویق خانواده‌ها در ترویج سبك زندگی قرآنی بسیار مؤثر است، گفت: برای ترویج سبك زندگی قرآنی چاره‌ای جز هزینه كردن نداریم اما متأسفانه در مسائل فرهنگی همیشه كم هزینه می‌كنیم و بهانه آن را به تحریم می‌دانیم و در صورتی كه باید برای قرآن هم وقت هم اعتبار بگذاریم.

وی یكی از عواملی كه باعث كم شدن توجه به معنویات در جامعه بشری امروز شده است را پیشرفت تكنولوژی دانست و گفت: هرچه تكنولوژی و صنعت پیشرفت كرده است، به همان نسبت در زمینه اعتقادات و معنویت خود پسرفت كردیم پس این مسئله هم مزید بر علت عدم تحقق سبك زندگی قرآنی شده است.

رحمدار با ذكر این نكته كه البته استفاده از اینترنت بسیار خوب است اما برای استفاده‌های صحیح گفت: در دهه 60 كودكان در كوچه و خیابان یك محله بازی می‌كردند و دور هم جمع بودند اما امروز كودكان در خانه‌های خود با یك دكمه اتصال به اینترنت به كل دنیا متصل می‌شوند و مسلماً آسیب‌ها هم بیشتر خواهد شد.

اهمیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی
این داور مسابقات قرآن كریم در پایان اظهار کرد:‌ می‌توانیم در بستر فضای مجازی هم گروه‌هایی برای ترویج سبك زندگی قرآنی ایجاد كنیم و خانواده‌ها را ترغیب به عضویت در این گروه‌ها كرده و در طول سال مطالب مورد نظر را از این طریق به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی كنیم.
انتهای پیام

captcha