مقدمات حج ۹۸ به خوبی فراهم شده است
کد خبر: 3825264
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
رشیدیان:

مقدمات حج ۹۸ به خوبی فراهم شده است

گروه جامعه ــ‌ رئیس سازمان حج و زیارت در آئین بدرقه زائران خانه خدا با بیان اینکه مقدمات بهداشت و مسکن به خوبی فراهم شده است، اظهار کرد: کشور عربستان تلاش کرد مناسبات ما زیر سایه تعاملات سیاسی دو کشور نرود و تاکنون همکاری خوبی داشته است.

مقدمات حج ۹۸ به خوبی فراهم شده استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین معنوی بدرقه نخستین کاروان اعزامی کشورمان به حج تمتع ۹۸، صبح دوشنبه، ۱۷ تیرماه، با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی و سردار مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، در ترمینال سلام واقع در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، در این برنامه در سخنانی کوتاه اظهار کرد: آرزو دارم سفری پر از خیر و برکت و بهره‌های گسترده معنوی و فرهنگی از این سفر حج نصیب همه زائران و مردم کشورمان شود.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی حج به نمایندگی از ملتی تمدن‌ساز و مقاوم در این کنگره عظیم حاضر می‌شوند، اظهار کرد: امیدوارم زائران کشورمان از فرصت خودسازی و تعامل با برادران دینی خود به خوبی استفاده کنند و شعار حج «خودسازی و اخوت دینی» محقق شود.

حجاج سعه‌ صدر داشته باشند 

رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با همکاری نهادهای متعدد، حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و بخش‌های مختلف کارگزاری حج، تمام برنامه‌ریزی‌ها را با رویکرد ارتقای کیفیت انجام دادیم. اکنون نیز همه مقدمات در زمینه بهداشت و مسکن آماده است.

وی تصریح کرد: در فرایند اجرایی قطعاً همه خواسته‌ها و اهداف برآورده نمی‌شود، اما کشور عربستان تلاش کرد مناسبات ما زیر سایه تعاملات سیاسی دو کشور نرود و تا الان همکاری خوبی کرده است.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآوری کرد: سفر حج یک عبادت جمعی و در حرکت است و در زندگی اردوگاهی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید اما باید با سعه صدر و صبر آن‌ها را تحمل کرد.

وی در پایان گفت: امید است هر کدام از زائران پس از بازگشت از سفر معنوی حج، ستارگان درخشانی برای مردم شهر و روستای خود باشند.

زائران مراقب ترفندهای شیطانی استکبار باشند

در ادامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، در سخنانی ضمن تأکید بر اهمیت فریضه حج، اظهار کرد: اگر امروز ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد، به واسطه عزت و اقتدار همین ملت عزیز است که تا امروز با همدلی و یکپارچگی همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: از این رو از زائران کشورمان، که نماینده ملت ایران محسوب می‌شوند، انتظار می‌رود که ضمن حفظ عزت و کرامت ایرانی، مراقب ترفندهای شیطانی دنیای استکبار باشند تا دچار آن نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه فرصت سفر معنوی حج برای خیلی از افراد فقط یک بار در عمرشان پیش می‌آید، گفت: همه زائران از این توفیقی که برایشان حاصل شده است، در جهت تقویت عبادت و معنویت خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب اظهار کرد: نیروهای ستادی و اجرایی حج به طور کامل برای ارائه خدمات به زائران ایرانی آماده هستند و هیچ مشکل جدی در فرایند حج ۹۸ وجود ندارد.

تمام پروازهای حج با هواپیماهای کشورمان انجام می‌شود

سپس علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، نیز در سخنانی با بیان اینکه خدمت به زائران خانه خدا، توفیقی الهی برای مجموعه پروازی کشور محسوب می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته ناوگان هوایی عربستان برای انجام پروازها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد و گاهی بیشتر کمک می‌کرد، اما امسال تمام پروازها با هواپیماهای کشورمان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عدم کمک عربستان در پروازها و نیز تحریم ظالمانه‌ای که علیه کشورمان وجود دارد، فشار زیادی بر مجموعه پروازی کشورمان در زمینه انتقال حجاج وارد کرده است، اما با برنامه‌ریزی مناسب، سعی کرده‌ایم این خدمت را به بهترین شکل انجام دهیم.

در پایان این مراسم سردار حسن مهری، رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور، نیز به بیان توصیه‌های انتظامی و امنیتی برای زائران پرداخت تا ورود و خروج آنان از کشور در آستانه کنگره عظیم حج با مشکل مواجه نشود.

یادآوری می‌شود امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی در حج تمتع شرکت دارند که نخستین کاروان ساعت ۹ صبح امروز، 17 تیرماه، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را به مقصد مدینه منوره ترک کرد.

انتهای پیام

captcha