ضرورت توجه بیشتر روحانیون کاروان‌های حج به نماز جماعت/ برائت از مشرکان؛ ابتکاری قرآنی و عزت‌‌آفرین
کد خبر: 3825280
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
حجت‌الاسلام نواب در گفت‌وگو با ایکنا تأکید کرد:

ضرورت توجه بیشتر روحانیون کاروان‌های حج به نماز جماعت/ برائت از مشرکان؛ ابتکاری قرآنی و عزت‌‌آفرین

گروه جامعه ــ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ضمن تأکید بر اهمیت حضور زائران حج در نماز‌های جماعت حرمین شریفین و نیز ابعاد سیاسی حج، اظهار کرد: یکی از ابتکارات قرآنی امام راحل برائت از مشرکان در کنگره عظیم حج بود و شایسته است همه کشورهای اسلامی به این امر مبادرت ورزند.

توجه بیش از پیش روحانیون کاروان‌های حج بر نماز جماعت/ ابتکار قرآنی امام راحل؛ عزت‌ساز مسلمانانحجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این پرسش که پس از تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم شرکت زائران حج در نماز جماعت چه تمهیداتی در حوزه نمایندگی ولایت فقیه اندیشیده شده است، اظهار کرد: امسال همه روحانیون کاروان‌ها مکلف و ملزم هستند که بیش از پیش مسئله حضور زائران در نمازهای جماعت مسجدالنبی و مسجدالحرام را جدی بگیرند.

وی در ادامه گفت: از چند سال قبل افرادی که به علت سالخوردگی یا بیماری نمی‌توانستند در نمازهای جماعت حرمین شرکت کنند، در هتل محل اقامت خود به صورت پراکنده نماز می‌خواندند؛ پس از مدتی برای آنها امام جماعت و شرایط نماز جماعت در هتل تدارک دیده شد تا سالخوردگی و ناتوانی‌ آنها موجب محرومیتشان از فیض نماز جماعت نشود.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: به مرور بعضی از افراد دیگر نیز، که شاید اهمیت حضور در نماز جماعت حرمین برایشان تبیین نشده بود به این صفوف نماز در هتل پیوستند، در حالی که شایسته نیست در فضای معنوی حج فیض نماز جماعت در حرم‌های شریف از دست برود.

حجت‌الاسلام نواب در پاسخ به این سؤال که در راستای تأکید مقام معظم رهبری در بعد سیاسی حج چه راهبردی را در حج 98 عملیاتی خواهید کرد، گفت: حج پدیده‌ای سیاسی و عبادی است و می‌تواند موجب وحدت و بصیرت جهان اسلام شود؛ تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر اهمیت ابعاد سیاسی حج همواره پیش روی ماست.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: یکی از ابتکارات قرآنی امام راحل برائت از مشرکان در کنگره عظیم حج بود که ای کاش همه کشورهای اسلامی به این امر مبادرت می‌ورزیدند و زمینه‌سازی عزت مسلمانان را بیش از پیش فراهم می‌آوردند. قرآن کریم در سوره توبه صحنه‌های شکوهمندی از برائت مشرکان را به تصویر کشیده است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی، امسال نیز مراسم برائت از مشرکان به شیوه سال‌های گذشته در صحرای عرفات برگزار و پیام مقام معظم رهبری قرائت می‌شود.

انتهای پیام

captcha