فلسفه پرداخت زکات رهایی از دنیازدگی است
کد خبر: 3825745
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

فلسفه پرداخت زکات رهایی از دنیازدگی است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: یکی از تمرین‌های رهایی از دنیاپرستی و دنیازدگی، پرداخت زکات‌های واجب و مستحبی است.

فلسفه پرداخت زکات رهایی از دنیازدگی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امروز، 18 تیرماه در بازدید از مزارع روستای قلعه جق از توابع شهرستان بجنورد که با هدف ترویج فرهنگ زکات صورت گرفت، ضمن کمک به روستاییان در برداشت محصول گندم، به برکات فردی و اجتماعی پرداخت زکات اشاره کرد، افزود: دعای خیر افرادی که از منافع زکات برخوردار می‌شوند، بدرقه راه شما است و اجر اخروی شما هم نزد خداوند، باقی است.

وی ادامه داد: دست کشیدن از مال و اموال برای انسان کار دشواری است، ازاین‌رو یکی از تمرین‌های رهایی از دنیاپرستی و دنیازدگی، پرداخت زکات‌های واجب و مستحبی است.

رئیس شورای زکات خراسان‌شمالی افزود: با پرداخت زکات تمرین می‌کنیم که عبد دنیا نباشیم و آماده می‌شویم تا در لحظه آخر که این دنیای فانی را وداع می‌کنیم، راحت‌تر از این دنیا جدا شویم.

یعقوبی با اشاره به دلایل وجوب پرداخت زکات، افزود: پرداخت زکات، نشان ایمان به خدا بوده و واجبی است که خداوند متعال در قرآن کریم، چندین بار بعد از اقامه نماز به آن اشاره فرموده است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی اظهار کرد: پرداخت زکات و خمس نوعی پرورش و بندگی خداست و جلوی سوءاستفاده از حق فقرا را می‌گیرد.
یعقوبی عنوان کرد: خداوند بخشی از حقوق مستمندان و فقرا را در اموال ثروتمندان قرار داده و باید این حق پرداخت شود.

وی با بیان اینکه زکات وسیله نمو و رشد بوده و موجب برکت مال انسان می‌شود، اضافه کرد: برخی از انسان‌ها بعضی از واجبات را انجام می‌دهند و برخی از واجبات را رها می‌کنند؛ درصورتی‌که باید همه واجبات به نحو شایسته انجام شود.

یعقوبی افزود: امتحان زکات از امتحان نماز بسیار دشوارتر است؛ چراکه انجام واجب نماز نیازی به هزینه کردن مال ندارد اما در پرداخت زکات باید انسان از مال خود بگذرد.

وی از مسئولان خواست در ساماندهی زکات همت کرده و نسبت به ترغیب مردم برای احیای فرهنگ پرداخت زکات برنامه‌ریزی و تبلیغات لازم را داشته باشند.
انتهای پیام

captcha