بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگی امامزادگان در حد مطلوب نیست
کد خبر: 3825958
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگی امامزادگان در حد مطلوب نیست

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه به استفاده بیشتر از ظرفیت فرهنگی امامزادگان تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از این ظرفیت در حد مطلوب نیست.

امامزادگان شهدای زنده هستند/ بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی امازادگان در حد مطلوب نیستبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام شوذب شیری، مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه، شب گذشته، ۱۸ تیرماه در همایش بزرگداشت امامزادگان که با شعار «امامزادگان، ذخایر معنوی جامعه» در شهر سجاس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ایام دهه کرامت با روز تکریم از امامزادگان همراه شده است.

این مسئول با بیان اینکه همایش‌های گرامیداشت و تکریم امامزادگان در سراسر کشور در حال انجام است، گفت: این همایش‌ها در راستای آشنایی عموم مردم با امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی به وجود 132 بقعه متبرکه و امامزاده در استان زنجان اشاره کرد و گفت: گام‌های خوبی در راستای توسعه و احیای موقوفات در استان و کشور انجام شده است.

شیری تأکید کرد: بایستی از ظرفیت امامزادگان برای ترویج موضوعات فرهنگی بهره گرفت، چرا که امامزادگان شهدای زنده هستند و باید تکریم شوند.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در ادامه به اقدامات انجام شده در استان در راستای بهره گیری از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود تا این اماکن مقدس در استان به قطب فرهنگی تبدیل شود.

جنتی نقش امامزادگان و بقاع متبرکه را در ترویج فرهنگ وقف متذکر شد و گفت: این مراکز نقش مهمی در فراگیر شدن فرهنگ وقف دارند.

وی به حضور گردشگران مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت برای بهره‌مندی گردشگران از برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

این مسئول به استقرار مبلغین و روحانیون در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: حضور امامزادگان در ایران با نگاه ترویج فرهنگ اسلامی و اهل بیت(ع) و آموزش معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی بوده است.
پایان پیام

captcha