اعلام زمان آغاز مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3826175
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

اعلام زمان آغاز مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ مرحله مقدماتی کشوری مسابقات قرآن اوقاف از تاریخ دهم مردادماه در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، تواشیح و رشته‌های معارف برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 19 مردادماه به رویدادهای مختلفی اختصاص داشت که در این بین، خبر مربوط به زمان برگزاری مرحله مقدماتی کشوری مسابقات قرآن اوقاف از اهمیت بیشتری برخوردار بود؛
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «شعرخوانی حاج منصور ارضی در مدح امام رضا(ع) + فیلم»، «تفسیر| توصیه لقمان به فرزندش برای پرهیز از تکبر»، «پرداخت وام و اهدای ۷۲۰ جهیزیه به نیازمندان در دهه کرامت»، «بدحجابی و تنوع‌طلبی آرامش روانیِ زن را تخریب می‌کند/ فضای خودآرایی را برای دختران خود در منزل فراهم کنید + فیلم» و «طاهریان در گفتگو با تسنیم: نهادینه کردن برنامه‌های دهه کرامت، مستلزم مردمی بودن آن است» هستند. 
خبر «پرداخت وام و اهدای ۷۲۰ جهیزیه به نیازمندان در دهه کرامت»، مربوط به مصاحبه حجت‌الاسلام امیر ارزانی، رئیس کارگروه ارتباطات و فضای مجازی شورای دهه کرامت کشور با تسنیم است که در بخش‌هایی از آن آمده است: از جمله برنامه‌های شاخصی که در ایام دهه کرامت در حال اجراست، عبارت اند از: طرح ملّی و بین‌المللی «زیر سایه خورشید» در 2 هزار نقطه شهری، روستایی و عشایری و همچنین در کشورهایی مثل ترکیه، عراق، گرجستان، ترکمنستان، آذربایجان، هندوستان و افغانستان به همت آستان قدس رضوی، اعطای 6 هزار تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای، وام 5 میلیون تومانی، کمک هزینه خرید جهیزیه زوج‌های جوان، مراسم اهدای 720 جهیزیه به زوج‌های نیازمند با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج و به همت آستان قدس رضوی، برگزاری نخستین کنگره ملّی شعر فاطمی با حضور شاعران برجسته ملّی با موضوع شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س)، برگزاری جشنواره مردمی کرامت در بخش‌های «نذر شادی»، «کاروان کرامت»، «جشن دختران آفتاب» و ... .
حجت‌الاسلام ارزانی گفت: یکی از کارهای خوب دیگری که امسال با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما صورت گرفت، موضوع درگیر کردن رسانه‌های خارجی بود. بیش از 110 رسانه خارجی فعال در ایران وجود دارد که امسال در پوشش برنامه‌های دهه کرامت کشور اهتمام جدّی از خود نشان دادند.
خبر «بدحجابی و تنوع‌طلبی آرامش روانیِ زن را تخریب می‌کند/ فضای خودآرایی را برای دختران خود در منزل فراهم کنید» مربوط به حجت‌الاسلام محمدرضا دُرانی، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه و دانشگاه با تسنیم است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم مسئله حجاب و پوشش در تمام کتب ادیان وجود دارد و مختص به دین و آیین خاصی نیست. دین اسلام به فرهنگ عفاف و حجابی که ریشه در ادیان و یا به قول شما ریشه در تاریخ ایران باستان داشت، ابعاد کمال‌گرایانه بخشید و آن را هدفمند کرد. این هویت کمال‌گرا با زیرساخت عفت و حیا شکل گرفت. حیا و عفت تنها در حوزه پوشش نبود، بلکه آن را در حیای نگاه، تکلم، شهوات،‌ گام برداشتن و ... تقسیم‌بندی کرد. لذا باید گفت دین اسلام عادات مثبت مردم را تغییر نداد، بلکه هدف‌دار کرد و سمت و سویی الهی و آخرتی به آن داد. فرمود پوشش را حفظ کن تا به رستگاری برسی. حتی بسیاری از رفتارهای نامطلوب را به جای حذف، اصلاح کرد.
از نگاهی دیگر، دین اسلام هرگز شهوت جنسی یا خشم را سرکوب نمی‌کند، چرا که آن‌ها در ذات انسان است؛ باید گفت دین اسلام این غرائز را در مسیرهای خود به کار گرفت. شهوت جنسی را با امر به ازدواج و تولید نسل و خشم را برای مقابله با دشمنان و معاندان جهت می‌دهد.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز شش خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه ترتیل قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «تأسیس هیأت «خدام‌الرضا»(ع) در تهران برای رفع مشکلات نیازمندان»، «جزئیات مرحله استانی چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن/ تقویم زمانی مرحله کشوری»، «مراسم اختتامیه جشنواره چلچراغ آسمانی برگزار می‌شود»، « گل‌آرایی حرم امام رضا(ع) با ۲۵۰ هزار شاخه گل/ آستان قدس هزینه‌ای نمی‌کند» و «قائم مقام آستان قدس: بسته‌های معیشتی امام رضا(ع) بین محرومان توزیع می‌شود» هستند. 
در بخش‌هایی از خبر «جزئیات مرحله استانی چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن/ تقویم زمانی مرحله کشوری» که مربوط به توضیحات حجت‌الاسلام «علی مقنی»، مسئول بنیاد مسابقات قرآن کشور در خصوص مسابقات قرآن است، می‌خوانیم: از پیش از برگزاری تا پس از اختتامیه، استان‌ها در ابعاد فنی، کیفی و تبلیغاتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نهایتاً امتیازی به آنها اعطا می‌شود؛ این امتیاز با امتیاز بنیاد مسابقات جمع و این چنین نمره استان در این بخش مشخص می‌شود. البته برخی نقاط ضعف قابل شناسایی و رفع و نیز نقاط قوت قابل تقویت است.
مرحله مقدماتی مرحله کشوری در بخش برادران و در رشته‌های تواشیح، اذان و دعاخوانی از دهم مرداد‌ماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و در پی‌هماهنگی‌های انجام شده به صورت استودیویی است که از شبکه قرآن پخش می‌شود. مسابقات کشوری در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، تواشیح و رشته‌های معارف برگزار می‌شود.
همچنین خبر «بسته‌های معیشتی امام رضا(ع) بین محرومان توزیع می‌شود» مربوط به سخنان مصطفی خاکسار قهرودی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه طرح «ردای خدمت» است که در بخش‌هایی از آن آمده است بسته‌های معیشتی که به نام امام رضا(ع) تهیه‌ شده است در دهه کرامت امسال توسط علما، روحانیون و اساتید حوزه علمیه خراسان به دست محرومان خواهد رسید تا یادآور این باشد که کسانی که به خدمت‌رسانی محرومین می‌پردازند، سربازان مکتب اهل‌بیت(ع) هستند. طرح «ردای خدمت» تکرار درس خدمتگزاری است و خادمان امام رضا(ع) با علمای دینی همراه شده‌اند تا وظیفه‌شناسی و تلاش خود را در جهت محرومیت‌زدایی اثبات کنند.
اگر تولیت محترم آستان قدس امر فرمودند که طرح «ردای خدمت» توسط روحانیون و علما آغاز شود، به‌این‌علت بوده که این سیره و روش متعلق به این قشر و طبقه نورانی از جامعه است. اگر سعی و تلاشی در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان توسط علما انجام می‌دهیم به‌رسم درس‌آموزی از مکتب نورانی اهل‌بیت(ع) است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «کانون‌های فرهنگی مهم‌ترین میوه فعالیت‌های تشکلات محسوب می‌شوند»، «آغاز اجرای طرح ملی دوره آموزشی «اسلام ناب»»، «برای شناخت مهدویت مطالعات میان‌رشته‌ای را در نظر داشته باشیم»، «مداحان؛ مبلغان دین و وسیله‌ای برای کاهش مشکلات اجتماعی کشور هستند» و «نحوه رفتار امام رضا(ع) با فردی که درخواست کمک کرده بود» هستند. 
خبر «آغاز اجرای طرح ملی دوره آموزشی «اسلام ناب»»، مربوط به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاحیه طرح ملی دوره آموزشی «اسلام ناب» است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم این دوره آموزشی تبیین‌کننده اسلام ناب در اندیشه و عمق مکتب حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است، لذا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امیدوارم بتوانیم از این مکتب یعنی اسلام ناب به‌خوبی محافظت کنیم.
این دوره زمینه و فرصتی است تا برای پیشرفت کارهای جامعه اسلامی، جوانان طرح دهند و برای نبرد نهایی از این فرصت کوتاه استفاده کنند و آماده شوند همچنین بهترین قالب برای رسیدن به معرفت، فکر، شخصیت، علم و هویت برای جوانان، همین اردوهای معرفتی است، زیرا تمهید و مقدمه اقدامات اجتماعی، فرهنگی و تشکیلاتی در دانشگاه‌ها و محیط کشور است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز هشت خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «آیین ترحیم آیت‌الله حسینی شاهرودی در قم برگزار شد»، «آیت‌الله علوی گرگانی: روحانیت نسبت به ضد ارزش‌ها ساکت نماند»، «تذکر لسانی نسبت به بدحجابی به فرهنگ عمومی تبدیل شود»، «ایجاد جامعه و فرهنگ قرآنی در گام دوم انقلاب باید تحقق یابد»، «نیروی زمینی ارتش ۵۰ موسسه حفظ قرآن راه‌اندازی می‌کند»، «قرآن، منظومه‌ای تمام عیار در اوقات فراغت»، «سکه‌های ولایتعهدی امام رضا(ع) از زیباترین سکه‌های عباسیان است» و «جوان هندی در حرم مطهر رضوی مسلمان شد» هستند.
خبر «روحانیت نسبت به ضد ارزش‌ها ساکت نماند» مربوط به سخنان آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار با مسئولان پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: امروز افرادی در جامعه به‌راحتی ارزش‌های اخلاقی را زیر پا می‌گذارند و اصلاً ارزشی برای مسائل دینی قائل نیستند. این‌ها مشکلات جامعه است. چه شده است جامعه گرفتار این وضع نامناسب فرهنگی و ارزشی شده، این‌ها نگرانی‌های جامعه است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «۲۰ تیرماه؛ تجمع بزرگ حجاب در امامزاده صالح (ع)»، «حججی نشانه پیروزی امام خمینی(ره) و فرزندانش در نزاع حق و باطل است» و «حدیث امام رضا(ع) درباره حسن ظن به خداوند» هستند. 
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت خبری را روی خروجی خود نبرده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «مهلت ارسال آثار به سومین کنگره بین المللی امام علی(ع)‌پژوهی تمدید شد»، «نشست علمی «کتاب رضوی در آینه پژوهش» برگزار می‌شود»، «امام خمینی (ره) راه دخالت مصلحت در فقه را هموار کرد» و «چرا سیر تطور هویت‌یابی شیعیان تا پایان مدرسه شیعی بغداد مهم است؟» هستند. 
میزان
«برنامه‌های امروز حرم مطهر رضوی/برگزاری مراسم یادبود شهید محمدجواد کمیلی»، «تجمع خادم‌یاران شهر تهران در هیئت «خدام‌الرضا(ع)»/آستان قدس در جهت کمک به محرومین تلاش می‌کند»، «سکه‎های ولایت‌عهدی امام رضا(ع) رونمایی شد» و «خاکسار: کسانی که به محرومین خدمت می‌کنند، سربازان مکتب اهل‌بیت (ع) هستند» عناوین اخبار خبرگزاری میزان هستند.
انتهای پیام
captcha