نخبگان قرآنی از دل مسابقات رشد می‌کنند
کد خبر: 3826818
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
حجت‌الاسلام حسینی:

نخبگان قرآنی از دل مسابقات رشد می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تشویق دانش‌آموزان به معنویت را هدف اصلی مسابقات قرآن دانش‌آموزی برشمرد و گفت: نخبگان قرآنی از دل مسابقات ظهور می‌کنند.

نخبگان قرآنی از دل مسابقات ظهور می‌کنند/تشویق دانش‌آموزان به معنویت هدف اصلی رقابت‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، شب گذشته، 22 تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 4 سال پیش مسابقات قرآن دانش‌آموزی اوقاف با مسابقات قرآن دانش‌آموزی آموزش و پرورش ادغام و برگزاری آن به آموزش و پرورش واگذار شد.

وی ادامه داد: مقایسه نتایج مسابقات قرآن اوقاف با مسابقات قرآن آموزش و پرورش حاکی از اختلاف اندک در شناسایی نخبگان قرآنی در مسابقات کشوری داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه مسابقات قرآن اوقاف به شکل کاملاً حرفه‌ای و رقابت‌ها در آموزش و پرورش بیشتر با هدف تشویق دانش‌آموزان به معنویت و فعالیت‌های قرآنی است، یادآور شد: اما در عمل خروجی در ارتباط با شناسایی نخبگان قرآنی در هر دو مسابقه نزدیک و تنگاتنگ است.
 
حسینی بیان کرد: امروز افرادی که به عنوان نخبگان قرآنی در محافل بزرگ کشور حضور می‌یابند، خروجی همین مسابقات است. مسابقات امروز، بزرگترین المپیاد قرآنی در گستره بیش از 100 هزار مدرسه و 14 میلیون دانش‌آموز است.

وی در مورد به‌کارگیری فناوری‌های نوین در مسابقات قرآن با توجه به پیشرفت تکنولوژی تصریح کرد: بخشی از این موضوع را با مکمل‌های دیگر جبران می‌کنیم. سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری آموزش و پرورش، حفظ جزء 30 در قالب طرح 1452 را اجرا کرد که بیش از 2 میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امروزه امکان این وجود ندارد که همه فرآیند آموزش و مسابقه به شکل حضوری برگزار شود، اظهار کرد: سال گذشته با توجه به نرم‌افزارهایی که در نظر گرفته شده بود، این مهم به نتیجه رسید و در آینده نیز این موضوع گسترش خواهد یافت.
انتهای پیام
captcha