تجهیز جامعه به فرهنگ قرآنی؛ تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان
کد خبر: 3826837
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

تجهیز جامعه به فرهنگ قرآنی؛ تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تجهیز جامعه به فرهنگ قرآنی، تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام است.

تجهیز جامعه به فرهنگ قرآنی،

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز عصر روز شنبه، 22 تیرماه در مراسم افتتاح مهد قرآن سیدالشهدای روستای قزل دیزج تبریز در آستانه میلاد حضرت امام رضا‌(ع) با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرآن را از مهجوریت خارج کردند، اظهار کرد: چه کسی فکرش را می‌کرد که در روستاهای دورافتاده چنین فعالیت قرآنی رونق یابد و در روستاهایی مانند مایان و کجوار چندین حافظ کل قرآن کریم تربیت شود؟

وی با بیان اینکه خدماتی که مهد قرآن در کجوار و روستاهای اطراف تبریز انجام داده بسیار چشمگیر است، افزود: آقای وظیفه شعاع برای فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی، نعمت بزرگی برای شهر است و خواستار توسعه فعالیت‌های قرآنی توسط تمامی فعالان این عرصه در استان هستیم.

حجت‌الاسلام آل هاشم، با تأکید بر اینکه امیدواریم همه مردم در خواندن، فهم، حفظ و تدبر در قرآن قدم بردارند، ابراز کرد: نباید در این عرصه‌ها توقف کرد چراکه همه اینها مقدمه‌ای برای عمل به قرآن کریم است. اگر به قرآن عمل کنیم، دشمنان هیچگاه نمی‌توانند بر ما غلبه یابند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، قرآن در مهجوریت کامل بود و آن را مختص قبرستان قرار داده بودند ولی امروز کودکان و خردسالانی داریم که حافظ کل قرآن هستند، گفت: انقلاب خدمات ارزشمندی داشت و خدمات فرهنگی آن بسیار چشمگیرتر است.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب و بیداری‌های اسلامی به برکت قرآن است و قرآن این راه را به ما آموخته است، بیان کرد: قرآن یاد داده که در برابر ظلم ایستادگی کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنیم که به برکت قرآن موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم آیات قرآن را آموزش دهنده راه ایستادگی دانست و افزود: ان‌شاءالله فعالیت قرآنی بیش از گذشته رونق و گسترش می‌یابد و تهدیدات و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه راه ایستادگی در برابر دشمن، تجهیز به فرهنگ قرآنی است، گفت: دشمن می‌داند با توپ و تفنگ کاری نمی‌تواند بکند ولی امروز می‌بینند که توپ و تانک اثر ندارد؛ لذا از طریق جنگ نرم فرهنگی ما را از بین ببرند. دشمن تهدید می‌کند که چنین و چنان می‌کنیم، اما اگر می‌توانست، ضربه خود را می‌زد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، یادآور شد: 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و دشمنان اسلام با عنایات الهی و به برکت قرآن نتوانسته‌اند، ذره‌ای از اهداف شوم خود را پیش ببرند و آنچه تاکنون انجام داده‌اند جز قیل و قال و های و هوی بی ثمر، چیز دیگری نبوده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، تداوم آموزش صحیح قرآن و تدبر در آن را از ضرورت‌های اصلی جامعه امروز برشمرد و گفت: باید با عمل به تک تک آیات قرآنی، از ظرفیت بالای این فرهنگ ناب بیش از پیش بهره ببریم.

انتهای پیام

captcha