برگزاری ۱۰ وبینار با موضوع گفت‌وگوی ادیان ابراهیمی در حرم رضوی
کد خبر: 3827235
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
محمدیان خبر داد:

برگزاری ۱۰ وبینار با موضوع گفت‌وگوی ادیان ابراهیمی در حرم رضوی

گروه اجتماعی ــ مدیر جشنواره‌ها و همایش‌های سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از برگزاری ۱۰ وبینار در سال جاری با موضوع گفت‌وگوی ادیان ابراهیمی با تأکید بر آموزه‌های رضوی در این آستان مقدس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدحسن محمدیان، مدیر جشنواره‌ها و همایش‌های سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی شب گذشته، 23 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به برگزاری نشست تخصصی كرامت انسانی در ادیان ابراهیمی كه بناست در شیراز برگزار شود، گفت: از اواخر سال 95 برگزاری چنین نشست‌هایی آغاز شد و اولین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان در سال 96 اجرا شد.
وی اظهار كرد: به‌منظور اجرای چنین برنامه‌هایی مركز علمی گفت‌وگوی ادیان ابراهیمی در آستان مقدس راه‌اندازی شد كه افرادی چون حجت‌الاسلام‌والمسلمین بی‌آزار شیرازی، آیت‌الله تسخیری، سیدحامد علم‌الهدی، واعظی، گنابادی‌نژاد و غیره عضو شورای علمی و برنامه‌ریزی این مركز و همایش مذكور شدند.
وی اضافه كرد: در پایان سال 96 اولین پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان را در هندوستان برگزار کردیم كه بسیار مورد استقبال هم قرار گرفت و علاوه بر آن چندین برنامه جانبی در دانشگاه‌های مختلف هم برگزار شد.
محمدیان گفت: در سال 97 سه پیش نشست به‌صورت بین‌ا‌لمللی در لبنان، مالزی و اندونزی برگزار کردیم و 4 پیش نشست هم در سال قبل در استان‌های اصفهان، قم، تهران و آذربایجان غربی برگزار کردیم كه این‌ها همه مقدمه‌ای بود برای برگزاری همایش اصلی که 10 و 11 بهمن سال گذشته در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان مقدس رضوی در مشهد برگزار شد.
مدیر جشنواره‌ها و همایش‌های سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان كرد: در سال 98 كار را تنها با عنوان همایش دنبال نكردیم بلكه مجموعه برنامه‌هایی در مركز گفت‌وگوی ادیان برنامه‌ریزی شده است كه از جمله آن می‌توان به برگزاری 2 وبینار گفت‌وگوی ادیان تاكنون در مشهد مقدس اشاره كرد كه میهمانانی از كشورهای مختلف در آن حضور داشتند.
وی با بیان اینكه اولین وبینار بعد از ماه مبارك رمضان با موضوع قدس و دومین آن درباره بحث زیارت در ادیان ابراهیمی برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی داریم تا در سال 98، 10 وبینار با موضوع گفت‌وگوی ادیان ابراهیمی را در آستان قدس رضوی دنبال كنیم و علاوه بر آن‌ها نمایشگاه‌هایی هم برای این موارد تدارك دیده شده است.
محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شعار محوری دهه کرامت رضوی خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت(ع) بوده است كه در این راستا برنامه‌های خود را در سطح كشور دنبال كردیم.
وی با بیان اینكه آستان قدس رضوی آستان قدس رضوی در 4 گستره کلی برنامه‌های دهه کرامت را دنبال کرده است، افزود: یکی مجموعه برنامه‌هایی بوده است که در حرم مطهر رضوی برنامه‌ریزی شد و در این دهه اقدام شد؛ دومین گستره در سطح شهر مشهد مقدس است كه ایستگاه‌هایی در مبادی ورودی و سطح شهر برای اجرای این برنامه‌ها ایجاد كردیم.
محمدیان گفت: گستره سوم در سطح كشور و تمام استان‌هاست كه از طریق نمایندگی و مدیران و خادم‌یاران برنامه‌های خود را اجرا كردیم و گستره چهارم برنامه‌های بین‌المللی است كه از طریق كاروان «زیر سایه خورشید» دنبال می‌شوند.
انتهای پیام

captcha