جامعه قرآنی به بیگانه باج نمی‌دهد
کد خبر: 3827353
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

جامعه قرآنی به بیگانه باج نمی‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قرآن کریم هدایت، مقاوت و غیرت می‌دهد و حق را به عنوان جبهه پیروز در مقابل باطل تثبیت می‌کند، افزود: مسلم است جامعه‌ای با چنین فکر، فرهنگ، سیاست و قدرت نظامی، به بیگانه باج نمی‌دهد.

جامعه قرآنی به بیگانه باج نمی‌دهدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز 24 تیر، در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های کارکنان پایور یگان‌های نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های شرق کشور، اظهار کرد: این قرآن است که در مقابل هر انحرافی درس ایستادگی و صبر می‌دهد.

وی بیان کرد: آشنایی با قرآن، مقاومت در مقابل بیگانه و افکار غیر انسانی و اسلامی بیگانگان را آموزش می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه همواره سیاست دشمن بر این بوده تا محتوای قرآن را کمرنگ کند، تصریح کرد: قرآن کریم هدایت، مقاوت و غیرت می‌دهد و حق را به عنوان جبهه پیروز در مقابل باطل تثبیت می‌کند؛ لذا مسلم است جامعه‌ای با چنین فکر، فرهنگ، سیاست و قدرت نظامی، به بیگانه باج نمی‌دهد.

عبادی یادآور شد:رضاخان شرایطی را در کشور به وجود آورد که بیگانگان فرهنگ مکتوب و کتب علمی ما که ۲۰۰ سال قبل توسط علما و بزرگان تألیف شده بود را از کشور خارج کردند و چند برابر آن را نیز در ایران از بین بردند، همچنین جلوی نشر فضائل ائمه اطهار(ع) و مجالسی که به نام اهل بیت(ع) برپا می‌شد را گرفتند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم خانواده‌های جامعه مسلمان، داشتن افتخاری به نام حجاب اسلامی است که در واقع چادر پرچم اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: گاهی یک انسان منحرف با شنیدن یک آیه از قرآن کریم هدایت می‌شود، اما گاهی ممکن است فردی یک عمر قرآن بخواند و هدایت نشود.

عبادی با اشاره به اینکه قرآن در جایگاهی قرار دارد که حتی نگاه کردن به آن نیز ثواب دارد اما هدف نهایی، تاثیرگرفتن از آن است، گفت: آنچه در تعلیم انبیا و ائمه اطهار(ع) به دست ما رسیده، این است که مردم نسبت به قرآن تأثیرپذیر باشند.

وی افزود: کار اصلی، تأثیرگذاری قرآن در ساختار روحی، فکری، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر فرد است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: هدف مکتب اهل بیت(ع) این است که خود شخص قرآنی شده و سخن، عمل، سیاست و فرهنگش نیز مطابق با دستورات قرآن باشد.
انتهای پیام

captcha