۱۱ شهریور؛ آخرین فرصت شرکت در جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای «مبین» + فیلم
کد خبر: 3827510
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

۱۱ شهریور؛ آخرین فرصت شرکت در جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای «مبین» + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فراخوان جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین اعلام شده است و علاقه‌مندان تا ۱۱ شهریور‌ماه فرصت ارسال آثار دارند.

11شهریور؛ آخرین فرصت شرکت در جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای «مبین» + فیلم

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین به‌همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور (جهاد‌دانشگاهی)، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما و شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش؛ جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین با هدف استفاده از ظرفیت هنر فیلم‌سازی برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده جهت ارتقای سطح کیفی و کمی هنر فیلم‌سازی با محوریت قرآن و عترت، فراهم‌آوردن زمینه‌ای مناسب برای بروز و شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه دینی، قرآن و معارف اهل بیت(ع) و مقابله با ترفندهای دشمنان اسلام و قرآن با ارائه تولیدات سینمایی با مضامین قرآن و عترت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرنبط با سیره ائمه معصومین(ع) بر مبنای آیات قرآن جهت توسعه اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی، استفاده شایسته‌تر از هنر سینما در اشاعه ارتباطات میان فرهنگی برمبنای گفت‌و‌گوی بین ادیانی و ترغیب جوانان و هنرمندان فیلم‌ساز به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوعات قرآنی و سایر کتب آسمانی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین می‌توانند آثار خود را در قالب محورهای مفاهیم و تفاسیر منطبق با قرآن کریم و عترت و معارف اهل‌ بیت‌(ع) شامل سبک زندگی‌، آموزه‌های اخلاقی‌، قصص قرآن‌، ایثار و شهادت، سیمای پیامبر اسلام(ص)، نیکی به پدر و مادر و صله‌رحم، نماز و واجبات الهی‌، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال و معاملات اسلامی، انفاق، جهاد، پوشش و عفاف، توجه به محیط‌زیست و آسیب‌های اجتماعی تهیه و ارسال کنند.

جشنواره در چهار بخش مسابقه‌ای فیلم‌سازی با تلفن همراه، فیلم‌سازی حرفه‌ای با استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای کار در سینما، بخش جنبی با موضوع تربیت فرزند، انتخاب مردمی به‌صورت مجرا برگزار و داوری می‌شود. تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۱۳۹۷ باشد، از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد، در صورت راهیابی فیلم به بخش مسابقه ارسال تأییدیه تهیه‌کننده الزامی است و تمامی آثار دریافت شده در صفحه اینستاگرام مبین مدیا به نشانی https://www.instagram.com/mobin.media ، آپارات مبین به نشانی https://www.aparat.com/mobinmedia و همچنین در کانال mobin.media@ به نمایش درخواهند آمد.

این جشنواره از ۱۱ خرداد‌ماه سال جاری آغاز و تا ۱۱ شهریورماه ادامه دارد، مهلت انتخاب آثار تا ۳۱ شهریورماه است. نتایج دوم مهرماه اعلام و مراسم اختتامیه در ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک ۸۵ کدپستی: ۱۴۱۷۸۴۴۳۹۱ مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین) ارسال کرده و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۴۹۶۴۲۸-۰۲۱ تماس بگیرند، حتما روی پاکت ارسال عنوان جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین درج شود.

انتهای پیام

captcha