محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد
کد خبر: 3827538
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ محفل هفتگی انس با قرآن کریم در مسجد شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، غلامرضا بهنام، حافظ و مفسر قرآن کریم، شب گذشته، 25 تیر، با اشاره به تفسیر آیه ۸۵ سوره نساء و بیان مسائل تربیتی و اجتماعی این آیه قرآن، گفت: ﻫﺮﮐﺲ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻧﯿﮑو و پسندیده‌ای انجام دهد، برای او بهره و نصیبی از پاداش ﺧﻮاﻫﺪ بود و ﻫﺮ ﮐﺲ به کار بد و شر وساطت کند، بهره‌ای از کیفر خواهد برد و خداوند بر هر چیزی مقیم و نگهبان است.

وی با بیان اینکه کسی به انجام عملی رضایت قلبی داشته باشد، مثل فردی است که آن کار را انجام داده است، افزود: اگر کسی به ظالم کمک کند و یا حتی از کاری که ظالم انجام می‌دهد راضی باشد، او نیز مثل ظالم بوده و در عقوبت و مجازات او شریک است.

این حافظ قرآن بیان کرد: حضرت علی(ع) فرمود: « در فتنه‌ها چونان شتر دو ساله باش، نه پشتی دارد که سواری دهد و نه پستانی تا او را بدوشند».
بهنام با اشاره به داستان‌های متعددی از جمله پیروزی در جنگ جمل و فضیلت جهاد در راه خدا برای کسانی که حتی در زمان این جنگ دیده به دنیا نگشوده‌اند و همچنین عذاب قوم ثمود برای کشتن شتر حضرت صالح، تصریح کرد: هر کس به عمل قومی رضایت داشته باشد، مثل این است که در آن عمل شرکت کرده است.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) که ده نفر را درباره شراب لعنت فرموده است، خاطرنشان کرد: در سخنی از حضرت محمد(ص) آمده است که خداوند، شراب و به وجود آورنده و تهیه‌کننده آن را و مصرف‌کننده و اعطاء کننده و خریدار و فروشنده و استفاده کننده از قیمت آن و حمل کننده و صاحب آن را لعن کرده است.


انتهای پیام

captcha