آغاز طرح تابستانه کتاب در زاهدان
کد خبر: 3827593
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

آغاز طرح تابستانه کتاب در زاهدان

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طرح تابستانه کتاب با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» در راستای ترویج فرهنگ مطالعه از امروز، سه‌شنبه، 25 تیرماه در زاهدان آغاز شد.

مرتضی سلطان‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: طرح تابستانه کتاب با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» در راستای ترویج فرهنگ مطالعه از امروز، سه‌شنبه 25 تیرماه در زاهدان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح به‌مدت 10 روز (تا سوم مردادماه) ادامه خواهد داشت، افزود: در این طرح دو کتاب‌‎فروشی «پاتوق کتاب» و «آفرینش»، کتاب‌های خود را با ۱۵ تا ۲۵ درصد تخفیف به فروش می‌رسانند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: متأسفانه امروزه به‌دلایل اقتصادی و فرهنگی، خرید کتاب از سبد خانوار حذف شده و مردم کمتر به سراغ مطالعه کتاب می‌روند، به گونه‌ای که آمار و ارقام در این زمینه نگران‌کننده است.

وی اظهار کرد: طبق تحقیقات، مهم‌ترین مشکلات جوانان برای مطالعه بـه ترتیب کمبود مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ها، کمبود کتاب‌های مناسب جوانان، مسائل مالی و گرانی، نداشتن علاقه و انگیزه برای مطالعه است.

سلطان‌نژاد بیان کرد: اجرای پروژه‌های خوبی مانند طرح تابستانه کتاب می‌تواند موضوع کتاب را در تقویم زندگی مردم زنده نگه دارند و گرایش مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی بیشتر کند.

انتهای پیام

captcha