برنامه‌های کوهبنان در سالروز اقامه اولین نماز جمعه
کد خبر: 3827776
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

برنامه‌های کوهبنان در سالروز اقامه اولین نماز جمعه

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس ستاد نماز جمعه کوهبنان از برگزاری مسابقه از خطبه‌های نماز جمعه، تقدیر از فعالان ستاد، اردوی یک روزه ویژه اعضای ستاد، دیدار با خانواده شهدا و... همزمان با سالروز اقامه اولین نماز جمعه مصادف با پنجم مردادماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌ سیدعباس کاظمی، رئیس ستاد نماز جمعه کوهبنان، 25 تیرماه در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد نماز جمعه این شهرستان که به مناسبت چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه برگزار شد، گفت: اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم حضرت امام خمینی(ره) توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی برگزار شد.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی نماز جمعه است که همواره خار چشم دشمنان و بدخواهان نظام بوده است، ادامه داد: در حال حاضر در 900 شهر کشور شاهد برگزاری نماز باشکوه‌ جمعه هستیم و تعداد کثیری از مردم خصوصاً جوانان به‌صورت داوطلبانه در این فضا فعالیت دارند.
رئیس ستاد نماز جمعه کوهبنان یادآور شد: نقش نماز جمعه در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست؛ جمع‌آوری کمک‌ها، ثبت نام و اعزام رزمندگان و... از محل نماز جمعه انجام می‌شد.
کاظمی با استناد به کلام مقام معظم رهبری اظهار کرد: اقبال به نماز جمعه، دشمن را ناامید می‌کند چراکه با اقامه نماز جمعه نقشه‌های دشمنان به هم ‌می‌ریزد.
وی بیان کرد: برگزاری مسابقه از خطبه‌های نماز جمعه، تقدیر از فعالان ستاد، اردوی یک روزه ویژه اعضای ستاد نماز جمعه، سخنرانی یکی از اعضای ستاد قبل از خطبه‌ها، دیدار با خانواده شهدا و... از جمله برنامه‌های ستاد نماز جمعه شهرستان به مناسبت پنجم مردادماه است.
در ادامه حسین سالاری، فرماندار کوهبنان گفت: یکی از پایگاه‌های فعال در کشور، ستادهای نماز جمعه هستند که در گسترش ارزش‌های اصیل اسلام و انقلاب اسلامی و برگزاری نماز جمعه نقش‌آفرین هستند.
وی افزود: دشمن از پایگاه نماز جمعه ترس و وحشت فراوان دارد؛ پایگاهی که هر هفته با اقتدار برگزار می‌شود و در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و بدخواهان بسیار نقش‌آفرین است.
همچنین حجت‌الاسلام مهدی فقیهی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان در این جلسه گفت: نماز جمعه از اصولی‌ترین مسائل عبادی است که مسائل و مشکلات مردم و تببین مسائل دین در نماز جمعه بیان می‌شود و همواره شاهد استقبال گرم و پرشور مردم از مراسم نماز جمعه این شهرستان مذهبی هستیم.
وی تأکید کرد: جا دارد به مناسبت پنجم ‌مردادماه، چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه، اعضای ستاد نماز جمعه در مساجد شهرستان حضور پیدا کنند و پای صحبت و نظرات مردم خصوصاً جوانان بنشینند.
در ادامه سرهنگ عباس زاهدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان بیان کرد: متأسفانه هجمه‌هایی به جایگاه نماز جمعه می‌شود و لذا همه باید در راستای پاسبانی از جایگاه امام جمعه تلاش کنیم و زمینه حضور گسترده مردم در این پایگاه سیاسی و عبادی را رقم بزنیم.
وی گفت: در سالگرد نماز جمعه از وجود جوانان خوش صوت و خوش ذوق در برگزاری نماز جمعه استفاده شود؛ همچنین سخنران قبل از خطبه‌ها جایگاه نماز جمعه و امام جمعه را تبیین کند، چون‌ امام جمعه فصل‌الخطاب مواضع و محور در کارهاست.
نامجو‌ کوهبنانی
انتهای پیام
captcha