۱۵۹۸ دانش‌آموز زنجانی تحت حمایت معاونت اجتماعی هستند
کد خبر: 3827945
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

۱۵۹۸ دانش‌آموز زنجانی تحت حمایت معاونت اجتماعی هستند

گروه اجتماعی _ مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۵۹۸ دانش‌آموز و ۱۸۱ دانشجو تحت حمایت معاونت اجتماعی هستند و مرکز اورژانس اجتماعی نیز در راستای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور گروه کارشناسی و متخصص فعالیت می‌کند.

1598 دانش‌آموز زنجانی تحت حمایت معاونت اجتماعی هستندمحمد محمدی‌قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مداخلات اجتماعی یکی از وظایف بهزیستی است که حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود تا به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر، 7686 پرونده مددکاری در معاونت اجتماعی وجود دارد که از این تعداد، 5390 پرونده مربوط به زنان و خانواده است و 3911 خانوار نیز مستمری‌بگیر هستند.
 
محمدی با بیان اینکه در مجموع 1598 دانش‌آموز و 181 دانشجو تحت حمایت معاونت اجتماعی هستند، افزود: مرکز اورژانس اجتماعی نیز در راستای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می‌کند و طی امسال، 14 هزار و 102 نفر را پذیرش کرده است. 
 
این مسئول بیان کرد: معاونت امور پیشگیری بر‌اساس رسالت و حیطه فعالیت خود، زمینه را برای اطلاع‌رسانی و بالا بردن آگاهی‌های علمی آحاد جامعه در‌خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌ها و مشاوره روانشناختی فراهم می‌کند.
 
مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: سال گذشته، 19 هزار و 855 نفر از خدمات مشاوره حضوری دولتی و غیر‌دولتی بهره‌مند شده و 8844 نفر در 25 مرکز ترک اعتیاد، از خدمات درمانی بهره‌مند شدند. 
 
وی به راه‌اندازی سامانه صدقه تلفنی به شماره 38818 اشاره کرد و گفت: اجرای طرح حامی به صورت گسترده در سطح استان، انعقاد تفاهم‌نامه با خیران، تاسیس 155 مهد‌کودک و 5 مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، همچنین راه‌اندازی 10 کلینیک مددکاری اجتماعی از جمله اقدامات معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و موسسات خیریه است. 
 
انتهای پیام
captcha