آغاز صدور پروانه‌ موکب‌های اربعین 98/ افزایش تعداد موکب‌های ایرانی
کد خبر: 3828900
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
افضلی خبر داد:

آغاز صدور پروانه‌ موکب‌های اربعین 98/ افزایش تعداد موکب‌های ایرانی

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز صدور پروانه فعالیت موکب‌های اربعین 98 خبر داد و گفت: تعداد موکب‌های ایرانی امسال بیش از سال گذشته خواهد بود.

یوسف افضلی، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در گفت‌‌و‌گو با ایکنا؛ از آغاز صدور پروانه فعالیت موکب‌های اربعین سال جاری خبر داد و گفت: با امضای رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، که رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین است، صدور مجوز موکب‌های اربعین سال جاری آغاز شد.

وی اعلام کرد: تاکنون هزار و 865 موکب، درخواست دریافت پروانه فعالیت در اربعین 98 را ارائه کرده‌اند و با توجه به اینکه تا شهریورماه، سامانه درخواست مجوز فعالیت موکب‌داران فعال است، پیش‌بینی می‌کنیم بیش از دو هزار و 400 موکب‌دار ثبت‌نام کنند.

افضلی در پاسخ به این سؤال که با توجه به پیش‌بینی افزایش زائران اربعین، تعداد موکب‌ها نیز باید بیش از سال گذشته باشد؟ گفت: پیش‌بینی افزایش یک و نیم برابری خدمات اسکان و سه برابری خدمات تغذیه انجام شده است؛ سال گذشته دو هزار و 80 پروانه فعالیت صادر شد و امسال قطعاً این تعداد بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص زمان آغاز فعالیت موکب‌های اربعین گفت: زمان دقیق هنوز مشخص نیست اما در پروتکلی که منعقد شده است از 10 محرم تا پایان صفر باید خدمات ارائه شود. بر همین اساس مردم می‌توانند در این فاصله زمانی برای حضور در مراسم برنامه‌ریزی کنند تا سبب ازدحام در مرزها نشوند.

افضلی به گرمای هوا در زمان برگزاری مراسم اربعین نیز اشاره و تصریح کرد: به دلیل گرمای هوا باید موکب‌ها برنامه‌ریزی دقیقی برای نگهداری مواد غذایی و همراه داشتن آب کافی انجام دهند تا مشکلی بروز نکند.

وی در پاسخ به این سؤال که موکب‌داران اربعین از چه نوع بیمه‌ای استفاده می‌کنند؟ گفت: بیمه اربعین بیمه‌ای کلی است و موکب‌داران هم شامل همان بیمه عموم مردم می‌شوند، اما تجهیزات و ماشین آنها جداگانه بیمه می‌شود.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان سخنان خود از تکمیل 92 درصدی صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و آماده شدن این صحن برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: صحن در دست ساخت عقیله بنی‌هاشم در کربلای معلی نیز امسال پذیرای 25 تا 30 هزار زائر اربعین خواهد بود.

انتهای پیام

captcha