کانون‌های تخصصی قرآنی دانشجویان جهاددانشگاهی تأسیس شد
کد خبر: 3829116
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

کانون‌های تخصصی قرآنی دانشجویان جهاددانشگاهی تأسیس شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «کانون‌های تخصصی قرآنی دانشجویان» به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور راه‌اندازی شد.

کانون‌های تخصصی قرآنی دانشجویان جهاد دانشگاهی تأسیس شدزهرا نقی‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان جهاددانشگاهی، در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام این خبر گفت: پس از تأسیس باشگاه فعالان قرآنی دانشجویان در سال گذشته، «کانون‌های تخصصی قرآنی دانشجویان»، که بخشی از این باشگاه است، راه‌اندازی شد.

وی افزود: از جمله اهداف تأسیس این کانون‌ها می‌توان به سازماندهی فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، ارتقای توانمندی‌های دانشجویان در زمینه فعالیت‌های قرآنی، تلاش برای اشاعه فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان، استفاده از ظرفیت و پتانسیل دانشجویان به دلیل ضریب نفوذ بالای آنها در سطح جامعه، ایجاد روحیه نشاط معنوی در بین دانشجویان و حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی دانشجویان اشاره کرد.

نقی‌زاده گفت: یکی از کانون‌هایی که پیرو منویات مقام معظم رهبری درباره اهتمام به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و لزوم فراگیری ملزومات و آموزش‌های لازم در زمینه جنگ نرم شروع به فعالیت کرده است، کانون عکس و فیلم قرآنی دانشجویان است.

وی افزود: در اولین اقدام عملی این کانون، قصد داریم تا کارگاه «سواد رسانه‌ای، ارتباط نوین در فضای مجازی» را با حضور 100 نفر از دانشجویان در شهر مشهد مقدس و به صورت اردویی برگزار کنیم.

نقی‌زاده بیان کرد: دانشجویان در این دوره با مباحثی همچون بیان اهمیت و ضرورت‏‌های ورود و بهره‏‌برداری از رسانه‏‌های نوین و فضای مجازی، رسانه‏‌های جدید؛ فرصت‏‌ها و تهدیدها، مبانی سواد رسانه‏‌ای، تعاریف، ویژگی‏‌ها و ابعاد، وضعیت سواد رسانه‏‌ای در ایران و جهان، مدل‏‌ها و مصادیق رسانه‏‌های نوین و کارکرد آن‏ها، استفاده بهینه از فضای مجازی، سیر تاریخی رسانه؛ فضای چندصدایی؛ آثار اجتماعی و روانشناختی رسانه‏‌های جدید، نحوه صحیح مواجهه با رسانه‏‌ها و... برای پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزش‌های قرآنی خود آشنا خواهند شد.

رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان یادآور شد: اردوی سواد رسانه‌ای، ارتباط نوین در فضای مجازی در مردادماه سال جاری با همکاری مرکز تولید چندرسانه‌ای مبین جهاددانشگاهی در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha