حصول سازش در پرونده قتل عمد در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3830495
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

حصول سازش در پرونده قتل عمد در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب اسفراین گفت: قاتل جوان اسفراینی در نتیجه اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه یک خیر اصفهانی و تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضائی از قصاص رهایی یافت.

حصول سازش در یک فقره پرونده قتل عمدی در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی دادگستری، امروز، ششم مرداد، محسن کریمی، دادستان عمومی و انقلاب اسفراین اظهارکرد: به موجب محتویات پرونده، در 30 تیرماه سال 90 یک فقره نزاع و درگیری در شهرستان اسفراین میان چند نفر رخ داده که در نتیجه آن جوانی به علت اصابت ضربه چاقو به ناحیه قلب جان خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: با توجه به متواری بودن متهم به قتل جریان دادرسی بطور غیابی انجام می‌گیرد و در ادامه مراحل رسیدگی‌های قضائی، سرانجام پرونده با صدور کیفرخواست از دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین به دادگاه کیفری استان ارسال و در مرجع اخیر نیز با تکمیل تحقیقات، حکم غیابی مبنی بر قصاص نفس متهم صادر می‌شود که در نهایت متهم سال 94 در اصفهان شناسایی و دستگیر می‌شود.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، متهم در طول دورانی که متواری بوده ،ظاهرا نزد یک کاسب اصفهانی کار و امرار معاش می‌کرده و همین آشنایی موجب می‌شود تا این خیر اصفهانی پس از آگاهی از جریان قتل، برای امکان پذیری حصول سازش و جلب رضایت اولیای دم مقتول پیش قدم شود.

کریمی افزود: قبل از بحث سازش و متعاقب دستگیری متهم، وی ابتدا از حکم غیابی صادره توسط دادگاه کیفری استان درخواست واخواهی می‌کند که در ادامه با رد واخواهی و تأیید و ابرام حکم بدوی پرونده به تدریج معد اجرای حکم می‌‎شود.

این مقام قضائی بیان کرد: در چنین شرایطی بود که مرد اصفهانی با دادستانی گفتگو و پیشنهادهایی را برای حصول سازش مطرح کرد که در ادامه با تمهیداتی که برقرار و مذاکراتی که از باب مصالحه انجام گرفت سرانجام با اقدام خداپسندانه این خیر اصفهانی، اولیاء دم مقتول در قبال دریافت مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان رضایت بی‌قید و شرط خود را از محکوم‌علیه اعلام کردند و خوشبختانه این پرونده به سازش منجر شد.

کریمی در پایان با تجلیل ازاقدام نیکوکارانه این خیر اصفهانی و مهمتر از آن اعلام گذشت اولیای دم مقتول، حلاوت و شیرینی حاصل از گذشت را بسیار ماندگارتر از اثرات ناشی از اجرای حکم قصاص دانست، اظهار کرد: این کار اجر معنوی وافری دارد که فقط خداوند متعال می‌تواند بندگانش را از برکات آن بهره‌مند سازد و اولیای دم مقتول با این کار خود نشان دادند که ارزش‌های بسیار بالاتری هستند که با رنگ ایثار و از خودگذشتگی به زندگی انسان،معنایی دوباره می‌بخشند و سرآغازی برای تولدی مجدد می‌شود.

انتهای پیام

captcha