آغاز دهمین دوره طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان
کد خبر: 3830590
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

آغاز دهمین دوره طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

گروه اجتماعی - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز به کار طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه، تصریح کرد: دو موضوع سبک زندگی اسلامی و اخلاق حرفه‌ای محور اصلی دهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان سالاری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز، 6 مردادماه در حاشیه دهمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشگی گیلان که در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌هایی چون ضیافت اندیشه و معرفت اندیشی باعث افزایش پایه‌های علمی و فرهنگی اساتید می‌شود و آنها را در مسیر همدلی و همفکری قرار می‌دهد، در این راستا وجود چنین فضاهایی می‌تواند منجر به ارتقای تربیت دانشجویان و بهبود فضای آموزشی در دانشگاه شود.

وی افزود: از آنجایی که اساتید در کنار آموزش و تدریس در ترویج مباحث دینی نقش اساسی دارند، ایجاد فضای همدلی و علمی در تربیت دانشجویان و نیروهای توانمند و متعهد می‌تواند بسیار موثر باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تجهیزات و امکانات به تنهایی نمی‌تواند منجر به بهبود سیستم شود، گفت: بهره مندی از افراد و نیروی انسانی توانمند و متعهد منجر به ارتقای سیستم شده و دانشگاه را می‌سازد.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی دانشگاه منوط به عملکرد فرد خاصی نیست بلکه نتیجه عملکرد همه دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان است و برای برون رفت از وضعیت فعلی نیازمند همدلی و همراهی بیش ار پیش همه کارکنان هستیم.

سالاری تاکید کرد: با استفاده از تجربیات گذشتگان و پیشکسوتان و پتانسیل جوانان و بهره مندی از ظرفیت‌های استانی و کشوری باید برای بهبود سیستم تلاش کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز به کار طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه تصریح کرد: دو موضوع سبک زندگی اسلامی و اخلاق حرفه‌ای محور اصلی دهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان را به خود اختصاص می‌دهد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم برنامه‌های زندگی انسان را مشخص کرده و اگر بتوانیم به این برنامه‌ها عمل کنیم و در مسیر درست گام برداریم، توفیقات الهی در دنیا و آخرت نصیب ما خواهد شد.

وی افزود: در این مسیر جنسیت، موقعیت اجتماعی، نژاد و... مطرح نیست، بلکه آنچه مهم است، انجام کارهای صالح و شایسته و حرکت در راه خداست. در این مسیر ممکن است زرق و برق دنیا انسان را منحرف کند و کسی که از این راه منحرف شود زندگی سختی در پیش خواهد داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نقش مهمی در هدایت دانشجویان به سوی تعالیم الهی دارند، خاطرنشان کرد: اساتید و نخبگان دانشگاه با تکیه بر علم روز می‌توانند جوانان دانشجو را در مسیر زندگی سالم قرار دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه این آمادگی را دارد تا در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب، به اساتید کمک کند. همچنین، تلاش می‌شود تا برای تخصصی‌تر شدن مباحث هم اندیشی اساتید، گام‌های موثری برداریم.

فردین مهرابیان، دبیر طرح ضیافت اندیشه و هم اندیشی اساتید دانشگاه‌های گیلان نیز با بیان اینکه اولین دوره طرح ضیافت اندیشه از سال 89 آغاز به کار کرد، گفت: این طرح برای برنامه ریزی طولانی مدت، در تربیت و آموزش نیروی انسانی به ویژه دانشجویان موثر است. اگر علم و عمل و مباحث دینی کنار هم باشند مباحث علمی پربارتر شده و یقینا بیشتر می‌توان در جهت ارتقای کمی و کیفی اهداف آموزشی و تربیتی تلاش کرد.

وی برطرف کردن شبهات دینی، تبادل تجربیات اساتید و ارایه آخرین یافته‌های علمی سبک زندگی اسلامی را از اهداف طرح ضیافت اندیشه برشمرد و افزود: این طرح از امروز با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و با شرکت 127 استاد، دانشیار، استادیار و مربی در دو گروه آغاز و تا 9 مردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha