سازمان ملل تابعی از استکبار و آمریکا است
کد خبر: 3830610
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

سازمان ملل تابعی از استکبار و آمریکا است

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون حقوق بشر اسلامی ایران (صلح زیبا) گفت: سازمان ملل در تصمیمات خود استقلال ندارد و تابعی از استکبار و آمریکا است، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در فجیع‌ترین حالت ممکن در این برهه راه خود را گم کرده و بدیهی‌ترین حقوق اولیه و بنیادین یک انسان در مقابل چشم بشریت نقض می‌شود.

سازمان ملل تابعی از استکبار و آمریکا استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فاطمه‌السادات پاد، معاون حقوق بشر اسلامی ایران (صلح زیبا)، امروز 6 مردادماه در همایش «زبرالحدید» در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که در آمفی‌تئاتر دانشگاه رضوی برگزار شد، اظهار کرد: 5 سال به صورت مستمر جرایم متعدد در موضوع شیخ زکزاکی و ماجرای نیجریه در حال تکرار بوده و کلکسیونی از تناقض تمامی حقوق بنیادین بشر و سکوت مرگباری است که مجامع بین‌المللی در قبال این موضوع دارند. این موضوع سیاسی بوده و مسئولیت ما را به عنوان افرادی که در ایران همنفس با امام(ره) بودیم، بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل در تصمیمات خود استقلال ندارد و تابعی از استکبار و آمریکا است، عنوان کرد: کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در فجیع‌ترین حالت ممکن در این برهه راه خود را گم کرده و بدیهی‌ترین حقوق اولیه و بنیادین یک انسان در مقابل چشم بشریت نقض می‌شود. مرگ تدریجی شیخ مظلوم به بدترین حالت ممکن در نقض است و هیچ اقدامی انجام نمی‌شود.

پاد افزود: ما در صلح زیبا در طول ۵ سال اقداماتی انجام دادیم اما در حد NGO بودیم. در این مدت دولت‌های مختلفی آمدند که در همطرازی با اهداف اولیه انقلاب کم و زیاد بودند و ما مشکلاتی داشتیم. در طول این چند سال دستگاه دیپلماسی و حتی دستگاه قضایی ما موضع‌گیری درخوری در خصوص مباحث جهان اسلام نداشتند. مقام معظم رهبری از رئیس قوه‌قضاییه سابق آقای لاریجانی خواستند که موضع‌گیری شفافی در خصوص مسائل بین‌المللی به خصوص شیخ زکزاکی داشته باشند و با توجه به ظرفیت‌های مسئولان وظیفه بیشتری دارند.

معاون حقوق بشر اسلامی ایران (صلح زیبا) بیان کرد: سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان دومین سازمان بین‌المللی غیر دولتی بعد از سازمان ملل با عضویت ۵۷ کشور مسلمان، سالانه کنفرانس در تهران برگزار و هزینه‌های زیادی می‌کند اما خروجی این سازمان موجب نشده این مسائل در جهان اسلام حل شود یا از حقوق مسلمانان در اقصی نقاط دنیا حمایت کند. حتی اگر شیخ زکزاکی مجرم سیاسی باشد، باز هم حقوق ایشان رعایت نمی‌شود. دادگاه فدرال نیجریه رای به آزادی ایشان داده و دولت را محکوم به پرداخت غرامت کرده اما قدرتی برای اجرای آن ندارد و همچنان به سیاست ضد بشری خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: سازمان کنفرانس اسلامی خفه‌تر از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری است. عالی‌ترین مقام سازمان ملل در این زمینه وظیفه دارد اما کوچک‌ترین قدمی در مباحث حقوق بشری برنمی‌دارد. نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد ارسال کردیم اما شاهد اقدامی نبودیم. نقض‌های مکرر در حادثه زاریا و مباحث شیخ زکزاکی وجود دارد.

پاد اضافه کرد: تاکنون سازمان کنفرانس اسلامی یک نشست اضطراری برای شیخ زکزاکی تشکیل نداده است. وقتی در خود کشورهای اسلامی نمی‌توانیم چنین مساله‌ای را در این سطح حل کنیم، نمی‌توانیم توقعی از سازمان ملل با سازوکارهای خاص و نفوذ استکبار توقع باشیم. این سازمان باید نقش‌آفرینی موثری داشته باشد. کشتار شیعیان نیجریه مصداق حمایت از خشونت و تروریسم دولتی است که هیچگونه واکنش جدی تاکنون دیده نشده است.

معاون حقوق بشر اسلامی ایران (صلح زیبا) گفت: نهادهای حقوق بشر مردمی مطابق اساسنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل ناظران بالقوه این شورا هستند که گزارش‌های آن‌ها نگران‌کننده است. 14 مرداد سالگرد حقوق بشر اسلامی است اما انگار سالگرد برای یک مرده را برگزار می‌کنیم. توقع ما این است که سازمان کنفرانس اسلامی نقش‌آفرینی قوی‌تری در این موضوع داشته باشد. باید در ۱۴ مرداد، سالگرد حقوق بشر اسلامی، نشست اضطراری پیرامون شیخ زکزاکی برگزار شود. در دادگاه شیخ زکزاکی حقوق بشر رعایت نشده و اگر رعایت شود، نتیجه‌اش رای دادگاه فدرال بوده که اجرا نشده است.

انتهای پیام

captcha