درگیری، قتل و نزاع دسته‌جمعی؛ بیشترین جرایم زندانیان لرستان
کد خبر: 3830691
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

درگیری، قتل و نزاع دسته‌جمعی؛ بیشترین جرایم زندانیان لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌های لرستان جرم اول زندانیان در لرستان را جرایم علیه اشخاص، درگیری، قتل و نزاع دسته‌جمعی ذکر کرد و افزود: جرم دوم زندانیان لرستان مواد مخدر و جرم سوم نیز جرایم مالی و تخلفات مالی بوده است.

زبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا محمدی‌اصل، مدیرکل زندان‌های لرستان امروز، هفتم مرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جرم اول زندانیان در استان لرستان جرایم علیه اشخاص، درگیری، قتل و نزاع دسته‌جمعی است که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته رشد داشتیم.

وی افزود: جرم دوم زندانیان لرستان مواد مخدر است که نه رشد و نه کاهش داشته‌ایم و جرم سوم جرایم مالی و تخلفات مالی بوده که ورودی‌های آن رشد داشته است.

محمدی‎اصل درخصوص مراقبت پس‌ از خروج مددجویان نیز اظهار کرد: خانواده‌های آنان شناسایی شدند و مددجویی که در زندان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته است برای گرفتن تسهیلات و ایجاد یک حرفه معرفی می‌شود و او را رصد می‌کنیم تا به یک شغل پایدار برسد.

وی با بیان این‌که در بانک‌ها پیگیری کردیم و برای گرفتن وام 10 تا 15 میلیون تومان یک کارمند به‌عنوان ضامن لحاظ شود، اضافه کرد: به خانواده مددجویان سرکشی می‌کنیم که متأسفانه اکثر آن‌ها وضعیت خوبی ندارند و بر این اساس آن‌ها را به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی کردیم.

وی مهم‌ترین اثر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را داشتن شغل و اشتغال دانست و یادآور شد: بیشتر به‌دنبال ایجاد اشتغال هستیم تا زمینه اشتغال آن‌ها را ایجاد کنیم و این مهم تداوم داشته باشد.

80 درصد زندانیان لرستان دیپلم و زیردیپلم هستند

محمدی‌اصل عنوان کرد: آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرم ویژه خانواده زندانیان را برگزار کردیم و در این راستا استانداری لرستان 150 میلیون تومان اعتبار به ما داده است.

وی بیان کرد: در همه امور پیشگیری مهم‌ترین موضوع است و در زندان‌های استان طرح طبقه‌بندی زندانیان براساس جنسیت، سن و جرم لحاظ شده و بند نسوان نیز مشخص است، در خرم‌آباد و بروجرد 70 زن زندانی داریم که فضای مناسبی دارند.

مدیرکل زندان‌های لرستان بیان کرد: بیش از 72 درصد از ورودی‌ زندان‌های استان زیر 40 سال هستند و 80 درصد ورودی‌ها دیپلم و زیردیپلم هستند.

انتهای پیام

captcha