وجود 160 هزار سند برای تولید مستند در حوزه ایثار و شهادت
کد خبر: 3831285
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

وجود 160 هزار سند برای تولید مستند در حوزه ایثار و شهادت

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به وجود ۱۶۰ هزار سند از شهدای استان گفت: این اسناد، محتوای غنی برای تولید برنامه در اختیار مستندسازان قرار می‌دهد.

وجود 160 هزار سند برای تولید مستند در حوزه ایثار و شهادتبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، امشب، ۸ مردادماه در دیدار با مسئولان صدا و سیمای مرکز زنجان اظهار کرد: 160 هزار سند از شهدای استان در موزه شهدا وجود دارد که اسناد موجود محتوای خوبی برای تولید برنامه‌ها و ایده‌ها در حوزه ایثار و شهادت به‌شمار می‌رود.
وی بر تولید مستند یا برنامه با موضوع والدین شهدا به ویژه والدین بیش از یک شهید تاکید کرد و افزود: پرداختن به زندگی‌نامه جانبازان به ویژه جانبازان بالای 70 درصد و نشر وصیت‌نامه شهیدان از طریق صدا و سیما می‌تواند در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین اقشار مختلف مردم موثر باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن و تقارن آن با عید سعید غدیرخم، تصریح کرد: با توجه به وجود شهدای سادات در استان، این مناسبت فرصت مغتنمی برای معرفی و پخش وصیت‌نامه شهدای سادات است.
وی همچنین بر معرفی شهدای شاخص و کارآفرین تاکید کرد و افزود: جامعه ایثارگری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ایثار اجتماعی پیشتاز بوده که نیازمند به معرفی در بین مردم هستند.
کاظمی به پیگیری ساخت مستند و سریال شهید شهریاری اشاره کرد و گفت: سریال شهید شهریاری به عنوان شهید شاخص استان و کشور باید در استان زنجان ساخته شود.
انتهای پیام

captcha