مشکلات افزایش عوارض شهرداری کرمان برای کسبه/ تعطیلی اصناف و افزایش بیکاری
کد خبر: 3831329
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
جعفری مطرح کرد:

مشکلات افزایش عوارض شهرداری کرمان برای کسبه/ تعطیلی اصناف و افزایش بیکاری

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس اتاق اصناف کرمان با بیان اینکه افزایش شدید عوارض شهرداری کرمان برای کسبه مشکلات زیادی ایجاد کرده، گفت: در شرایط اقتصادی موجود امکان فعالیت و پرداخت این عوارض برای کسبه کرمان وجود ندارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، یوسف جعفری، رئیس اتاق اصناف کرمان دیروز سه‌شنبه، 8 مرداد در دیدار اعضای اتحادیه انجمن اسلامی اصناف و بازاریان کرمان با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: عوارض شهرداری برای کسبه کرمان افزایش پیدا کرده و قابل پرداخت نیست.

وی با بیان اینکه کسبه کرمان نسبت به افزایش عوارض شهرداری در کرمان اعتراض شدید دارند، افزود: جلسات متعددی در این زمینه برگزار و موارد به مسئولان اعلام شده است اما با توجه به اعلام معترض بودن اصناف استان کرمان مصوبه افزایش عوارض شهرداری شورای شهر کرمان تصویب شده است.

رئیس اتاق اصناف کرمان با اشاره به اینکه اصناف کرمان مشکلات بسیار زیادی دارند و با توجه به شرایط اقتصادی موجود امکان فعالیت وجود ندارد، بیان کرد: با تعطیلی اصناف بیکاری بیشتر می‌شود و ما باید شرایط حاکم بر بازار را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود بسیار مهم‌تر از اشتغال‌زایی جدید است و مسئولان استان کرمان باید با این نکته توجه داشته باشند، گفت: متأسفانه شرایط خوبی نداریم و در جلسات اعلام می‌شود شکر در سطح استان موجود است اما در سطح بازار وجود ندارد و این مشکلات در بسیاری از کالاها وجود دارد.

جعفری با اشاره به اینکه قیمت مرغ در استان نیز نسبت به سایر استان‌ها و نرخ کشوری بالاتر است، تأکید کرد: ما فروشنده هستیم و هر چه تولیدکننده به فروشندگان بفروشد، مبلغی به‌عنوان سود به آن اضافه شده و به خریدار عرضه می‌شود و اصناف در افزایش قیمت مرغ نقشی ندارند.

انتهای پیام

captcha