جهاددانشگاهی گفتمان‌های فرهنگی را در کشور تقویت کند
کد خبر: 3831452
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

جهاددانشگاهی گفتمان‌های فرهنگی را در کشور تقویت کند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی گفت: با وجود تکثر دستگاه‌های متولی در عرصه‌های فرهنگی، گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگی ضروری است تا این دستگاه‌ها بتوانند به هم نزدیک‌تر شده و با هم‌افزایی، اقدامات فرهنگی و گفتمان‌های ایجاد شده را تقویت کنند که جهاددانشگاهی می‌تواند این مهم را تحقق بخشد.

جهاددانشگاهی گفتمان‌های فرهنگی را در کشور تقویت کند

سیدعابس حسینی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به ۱۶ مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی و ایفای نقش و ظرفیت‌های آن در حوزه فرهنگ و همچنین بیانات اخیر رهبر انقلاب که فرمودند مراجعه دستگاه‌های اجرایی به جهاد‌دانشگاهی به‌واسطه برخورداری از نیروی جوان و مستعد افزایش‌ یافته، اظهار کرد: روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری دارد و همین روحیه است که کارها را پیش می‌برد و کشور ما اکنون بیش‌ از پیش به این دوعنصر نیاز دارد.

وی ادامه داد: با وجود تکثر دستگاه‌های متولی در عرصه‌های فرهنگی، گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگی ضروری است تا این دستگاه‌ها بتوانند به هم نزدیک‌تر شده و با هم‌افزایی، اقدامات فرهنگی و گفتمان‌های ایجاد شده را تقویت کنند که جهاددانشگاهی این مهم را می‌تواند محقق کند.

وی ادامه داد: در همین راستا فرزندان شاهد و ایثارگر می‌توانند نقش مهمی را در شریان‌های رسیدن به قله‌های اهداف انقلاب اسلامی با کمک جهاددانشگاهی ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی گفت: این مهم در شرایطی اتفاق می‌افتد که خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اغلب فعالان و متولیان این امور وابسته به منابع مالی سنگین است و در این شرایط حضور نهادهایی همچون جهاددانشگاهی در چنین عرصه‌هایی به‌خودی‌خود یک ظرفیت محسوب می‌شود.

پرورش سرمایه‌های انسانی تراز فرهنگ جهادی‌
وی درخصوص رسالت جهاد‌دانشگاهی در پرورش سرمایه‌های انسانی تراز فرهنگ جهادی، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته نهادهای انقلاب اسلامی، برخورداری از فرهنگ جهادی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهادی مجموعه‌ای از سرمایه‌های فکری و ارزشی بوده که بر رفتار اجتماعی انسان اثر می‌گذارد، گفت: امروزه هیچ سازمانی بدون توجه به نیروی انسانی و نقش سازنده آن در ارائه خدمات، قادر به ادامه حیات نیست.

حسینی در پایان اظهار کرد: در واقع میزان توانایی سازمان‌ها و شرکت‌ها در شناسایی، حفظ و توسعه سرمایه انسانی است و اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به‌طور مؤثر فعالیت‌ها را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند.
انتهای پیام

captcha