نگاه کمیسیون آموزش عمومی قرآن، کاربردی است
کد خبر: 3831720
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵

نگاه کمیسیون آموزش عمومی قرآن، کاربردی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران امروز دهم مردادماه در نشست کمسیون آموزش عمومی قرآن آموزش و پرورش گفت: نگاه کاربردی در کمیسیون آموزشی در دستور کار قرار دارد.

نگاه کمیسیون آموزش عمومی قرآن، کاربردی است/ ضرورت ابهام‌زدایی در تکلیف شورای گسترش قرآنبه گزارش ایکنا از مازندران، نشست اعضای کمسیون آموزش شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان مازندران امروز دهم مردادماه با حضور اکثریت اعضا در سالن جلسات اداره کل ورزش و امور جوانان مازندران برگزار شد.
در این نشست محمود تنها، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: یک سال از فعالیت کمیته قرآنی قرآن می‌گذرد و فعالیت‌های خوبی در این حوزه با همت شورای توسعه انجام گرفته است.
وی افزود: کمیسیون آموزش عمومی سال گذشته 10 نشست با حضور عبدالعظیم کریمی، حجت‌الاسلام راستگو و جعفر قربانی در استان برگزار کرد و بازتاب بسیار خوبی داشت.
رئیس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دوره آموزشی داوران قرآنی با حضور استاد دغاغله در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری، برگزار شد، تصریح کرد: برای تربیت حافظان قرآن آموزش و پرورش مازندران با همکاری شورای توسعه فعالیت قرآنی اقدامات چشمگیری انجام شد.
شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی فعال‌تر شود
وی افزود: انتظار داریم شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی بیش از پیش فعال‌تر شود تا بتوانیم در استان مازندران که استانی علوی است فرهنگ قرآنی بیشتر نمود و تجلی پیدا کند.
تنها با بیان اینکه، انتظار است اداره ورزش و جوانان در معاونت فرهنگی، مسئول قرآن داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به وجود مخاطبان بسیار در این اداره کل جای یک مسئولی که پست قرآنی داشته باشد و در این حوزه پیگیر فعالیت‌های قرآنی باشد، خالی است.
وی ادامه داد: تاکنون هر برنامه‌ای که در کمیسیون آموزش مصوب شد، اجرا کردیم و تلاش شد در اجرای برنامه‌ها کمترین هزینه را داشته باشیم و از ظرفیت دستگاه‌ها استفاده کنیم.
تنها با بیان اینکه با همکاری اوقاف، سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش 15 محفل انس با قرآن در استان برگزار شد، ادامه داد: تلاش کردیم با حداقل بودجه جریان قرآنی در استان راه‌اندازی کنیم.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه، نگاه کاربردی در کمیسیون آموزشی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی و آموزش‌های کاربردی مفاهیم دینی در کمسیون آموزش مورد توجه است.
در ادامه این نشست، محمدرضا ییلاقی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش مازندران، اظهار کرد: رسانه‌ها نقطه عطف برنامه‌های قرآنی هستند و می‌توانند اثرگذاری خوب و خارق‌العاده‌ای در جامعه داشته باشند.
وی با بیان اینکه قریب به 14 دوره مسابقات قرآن در سطوح ورزشکاران، کارمندان، و فرزندان کارمندان برگزار شد، افزود: در این راستا برگزاری لیگ قرآنی در رشته تکواندو، یکی از اقدامات نو و مبارکی بود که مورد تقدیر مسئولین کشوری قرار گرفت.
وجود 7 سازمان مردم نهاد فرهنگی قرآنی در مازندران
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و امور جوانان مازندران با بیان اینکه، محافل قرآنی انس با قرآن در اداره کل با همکاری بسیج ورزشکاران برگزار شد، تصریح کرد: هفت سازمان مردم نهاد با موضوع فرهنگی و عقیدتی در استان فعالیت دارند و در ادوار گذشته برنامه‌های مختلفی در حوزه قرآن اجرایی کردند.
در ادامه سیدمهرداد یعقوبی، رئیس گروه فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، خواستار ارتباطات بیشتر کمیسیون آموزش شورای توسعه قرآن با معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان شد و افزود: بیش از بالای 2 هزار 700 باشگاه ورزشی داریم.
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و امور جوانان مازندارن مخاطبان زیادی دارد و 760 هزار افراد جوان استان جزو مخاطبان این ادره کل است.
یعقوبی بیان کرد: از نظر ما بهتر است با گروه مرجع که مربیان هستند کار کنیم و معتقدیم اگر مربی در حیطه ورزشی خود وارد مسائل فرهنگی و قرآنی شود بسیار موثرتر از نهادهای مردمی می‌‌توانند مفید باشند.

وی افزود: عقد تفاهمنامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و بسیج ورزشکاران در توسعه فعالیت‌های قرآنی می‌تواند در برگزاری کیفی‌تر مسابقات و هر گونه فعالیت قرآنی کمک‌کار باشد.

شورای هماهنگی و گسترش فعالیت قرآنی مازندران موجودیت مستقل ندارد

در ادامه جواد میرشکار، کارشناس مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه، شورای توسعه فعالیت قرآنی در استان طبق دستورالعمل ارسالی از وزارت جلسات خود را باید در دل شورای فرهنگ عمومی استان پیگیری کند، گفت: در حقیقت شورای گسترش فعالیت قرآنی در استان موجودیت مستقل ندارد.
در این نشست حجت‌الاسلام مصطفی سیفی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران، تصریح کرد: این اداره کل در راستای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی آمادگی دارد با تهیه مکان، مدرس و پذیرایی از حضار و با مشارکت دیگر دستگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی برگزار کند.
وی افزود: این اداره آمادگی دارد با دستگاه‌های علاقه‌مند در فعالیت‌های قرآنی تفاهم نامه امضا کند.
مربیان ورزشی با آیه‌ای از قرآن تمرینات را آغاز کنند
در این نشست مظفری، کارشناس قرآنی آموزش و پرورش مازندران گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که می‌توان به ترویج قرآن در میان ورزشکاران امیدوار شد این است که مدرسان و مربیان و استادان ورزشی تمرینات خود را با یک آیه از قرآن آغاز کنند.
هدی فتحی نماینده حوزه علمیه در این تشست نیز گفت: اعتقاد ندارم که تجمیع مخاطبان برنامه قرآنی مشکل باشد چرا که وقتی استاد درس افرادی همچون قرائتی و دیگر استادان برجسته باشند مخاطب با نصب چند اطلاعیه به راحتی حاضر خواهد شد.
به‌کارگیری روش‌های نوین در تریج مفاهیم قرآنی
در این نشست علی محمودی، مسئول بسیج دانش‌آموزی مازندران تاکید کرد باید در ترویج مفاهیم قرآنی روش‌های نوین به کارگیری شود تا برای افراد جذابیت داشته باشد.
وی افزود: امروز مردم از فضای مجازی خسته شدند و برای نشر فرهنگ قرآنی باید از المان‌های شهری و نصب تابلوهای قرآنی در اماکن شلوغ شهر بهره گرفت.
بر اساس این گزارش، حسن افشار، مسئول بسیج سازمان ورزشکاران در این نشست گفت: باید همه مسئولان تلاش کنند تا فاصله بین دستگاها و متولیان امر گسترش و ترویج نشر فرهنگی قرآنی حذف شود.
وی افزود: ساختارهای‌های جمهوری اسلامی ایران عالی‌ترین ساختارهای دنیا است و برای اجرایی شدن برنامه‌ها و مصوبات شورای قرآنی باید برای اعضا نقش و سهم تعریف کرد.
نقشه جامع مهندسی در حوزه قرآن شکل گیرد
افشار تصریح کرد: یک نقشه مهندسی فعالیت‌های قرآنی باید در حوزه قرآن شکل گیرد که سخنان تکراری در جلسات انجام نشود.
وی با بیان اینکه، کمسیون آموزشی باید یک بسته انگیزشی در حوزه قرآنی پیشنهاد دهد، افزود: امروز اساتید و قهرمانان ورزشی مرجع بسیاری از جوانان داخل و خارج هستند و می توان ار قدرت نفوذ این افراد بهره گرفت.
وی ارتقای سواد قرآنی و آموزش عمومی ورزشکاران را مهم دانست و ادامه داد: 165 هزار نفر ورزشکار به صورت سازمان یافته در استان فعالیت دارند که مخاطب خوبی برای ترویج فعالیت قرآنی هستند.
انتهای پیام
گزارش از علی پاداشی

captcha