نیروهای علمی و جوان جهاددانشگاهی؛ سرمایه‌ ارزشمند کشور
کد خبر: 3832174
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
استاندار کردستان:

نیروهای علمی و جوان جهاددانشگاهی؛ سرمایه‌ ارزشمند کشور

گروه اجتماعی- استاندار کردستان نیروهای علمی و جوان جهاددانشگاهی را یک سرمایه برای کشور دانست و گفت: استفاده از منابع مفید انسانی، لازمه‌ توسعه است که خوشبختانه این نهاد علمی به خوبی توانسته است از آن بهره بگیرد.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به فعالیت‌های مهم و اثرگذار جهاددانشگاهی در راستای توسعه‌ کشور اظهار کرد: جهاددانشگاهی در راستای توسعه‌ کشور نقشی اساسی داشته و در حال حاضر نیز در مسیر پیشرفته‌ فناوری‌های نوین قرار گرفته است.

وی به موفقیت‌های جهاددانشگاهی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: امروز جهاددانشگاهی در زمینه فناوری‌های نوین و علمی می‌تواند به عنوان یک الگو و چراغ راه برای کشور مطرح شود.

استاندار کردستان نیروهای علمی و جوان جهاددانشگاهی را یک سرمایه برای کشور دانست و اعلام کرد: استفاده از منابع مفید انسانی، لازمه‌ توسعه است که خوشبختانه این نهاد علمی به خوبی توانسته است از آن بهره بگیرد.

جهاددانشگاهی یکی از مجموعه‌های اثرگذار در گام دوم انقلاب است
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی با توجه به نیروی جوان و کارآمد خود، یکی از مجموعه‌های تأثیرگذار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است و می‌تواند نقش اساسی را در این زمینه ایفا کند.

مرادنیا اظهار کرد: این نهاد علمی توانسته کارهای بسیار خوبی را در بخش سلول‌های بنیادی، کشاورزی و ژنتیک انجام دهد که می‌تواند به عنوان یک الگو مطرح شود.

وی به رونق کشاورزی در کردستان اشاره و اعلام کرد: در استان کردستان فضای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و توسعه باغات باز است و بر همین اساس جهاددانشگاهی استان کردستان با توجه به ظرفیت علمی‌ که دارد می‌تواند در این زمینه کمک کند.

توان علمی و فنی جهاددانشگاهی در اختیار توسعه استان قرار گیرد
استاندار کردستان به پتانسیل‌های استان در حوزه‌های دامپروری و استخراج 30 درصد طلای کشور، اشاره و بیان کرد: جهاددانشگاهی در سراسر کشور دارای علم و فناوری‌های نوین است که باید جهت توسعه استان از آن به صورت مطلوب بهره گرفته شود و بر همین اساس از جهاددانشگاهی استان نیز می‌خواهیم تا در راستای توسعه‌ی بیشتر کردستان، توان علمی و فنی خود را در اختیار استان قرار بدهد.

مرادنیا در پایان به دیدار اخیر خود با رئیس جهاددانشگاهی کشور پرداخت و یادآور شد: طی جلسه‌ای که با دکتر طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، داشتیم قرار بر این شد که توافق دوجانبه‌ای را با جهاددانشگاهی مرکز در جهت توسعه جهاددانشگاهی استان داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha