جهاددانشگاهی؛ ظرفیتی عظیم در رسیدن به تمدن اسلامی
کد خبر: 3832314
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

جهاددانشگاهی؛ ظرفیتی عظیم در رسیدن به تمدن اسلامی

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه همدان گفت: جهاددانشگاهی یک ظرفیت عظیم در سوق دادن جامعه به سوی تمدن اسلامی در زمینه‌سازی برای ظهور است.

جهاددانشگاهی؛ ظرفیتی عظیم در رسیدن به تمدن اسلامیحجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه 16 مردادماه سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره) است، گفت: جهاددانشگاهی با فعالیت‌های دانش‌بنیان و مطالعه بر روی منابع انسانی سبب شکوفایی در تمامی عرصه‌ها به ویژه عرصه اقتصادی شده است.

وی با تأکید بر تحقق در هدف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب که حرکت به سوی تمدن اسلامی در زمینه‌سازی ظهور است، گفت: برای آنکه بتوانیم به سوی تمدن‌سازی اسلامی در راستای ظهور حرکت کنیم باید از تمامی ظرفیت‌ها و داشته‌های نظام اسلامی استفاده کنیم و یکی از این داشته‌ها جهاددانشگاهی است که می‌تواند جامعه را به سوی تمدن اسلامی سوق دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: جهادانشگاهی تنوع فعالیت‌های فراوان و نوآورانه‌ای در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و حتی پزشکی دارد.

شعبانی‌موثقی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های عظیم و قابل توجه جهاددانشگاهی استان همدان آموزش و به‌کارگیری ظرفیت‌های انسانی است که بروز فعالیت‌های دانش‌بنیان نمایانگر این امر است.

رشد اقتصادی با به‌کارگیری منابع انسانی
وی تأکید کرد: در بحث فعالیت‌های دانش‌بنیان، جهاددانشگاهی با به‌کارگیری منابع انسانی به جای استفاده از منابع کشوری سبب رشد اقتصادی و تبدیل شدن اندیشه‌های انسانی به ارزش‌های افزوده شده است.

امام‌جمعه همدان افزود: بسیاری از نیروهای جوان و انقلابی مشغول به فعالیت در جهاددانشگاهی هستند که این سبب امیدواری به این ارگان شده است و برگ زرینی در جهاددانشگاهی همدان است.

وی با توضیح اینکه جهاددانشگاهی در بحث ابتکارات و نوآوری پیشروی بسیار خوبی داشته است، گفت: مرکز رویان در سطح کشور و راه‌اندازی مرکز جامع زنان و درمان ناباروری، برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج و طلاق، انجام فعالیت‌های قرآنی از شاخص‌ترین فعالیت‌های این ارگان است.

‌شعبانی‌موثقی یادآورشد: یکی از وظایف اصلی جهاددانشگاهی با توجه به توانایی‌هایی که دارد تمرکز و پیشروی جامعه به سوی تمدن‌سازی اسلامی و تربیت نیروهای دینی و انقلابی در تمامی عرصه‌های علوم دانش‌بنیان است.
انتهای پیام

captcha