ارائه کارهای اجرایی ‌با پشتوانه علمی ـ تحقیقاتی؛ بزرگترین حُسن جهاددانشگاهی
کد خبر: 3832407
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

ارائه کارهای اجرایی ‌با پشتوانه علمی ـ تحقیقاتی؛ بزرگترین حُسن جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی ــ فرماندار سامان گفت: یکی از حُسن‌های بزرگ جهاددانشگاهی ارائه کارهای اجرایی بوده که براساس واقعیات با پشتوانه علمی و تحقیقاتی فعالیت‌های خود را در تمامی حوزه‌ها انجام می‌دهد، بنابراین این امر ظرفیتی بی‌نظیر بوده که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

کمال اکبریان، فرماندار سامان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از نیروهای جوان در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی دارای نیروهای تربیت شده و توانمند جوان بوده که در موفقیت این نهاد تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در کشور باور نداشتن نیروی توانمند جوان است که باید تلاش شود برای برون‌رفت از مشکلات و اصلاح رویکردها از نیروهای جوان و تحصیل‌کرده در کنار افراد با تجربه استفاده کرد.

اکبریان تأکید کرد: برگزاری نشست‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی با جهاددانشگاهی و تشبیه برنامه‌ها و مطالعات انجام شده این نهاد، می‌تواند در برطرف شدن مشکلات موجود کارساز باشد، همچنین در راستای اجرایی کردن ایده‌ها و طرح‌ها به منظور رفع مشکلات، باید جهاددانشگاهی مدیران دستگاه‌ها را ترغیب کند تا از این طریق بستر ایده‌ها فراهم شود.

وی گفت: اجرای طرح مشاغل خانگی با رویکرد بررسی دلایل و کاهش نرخ بالا بیکاری از سوی این نهاد علمی نشان از آن است که توانسته با مطالعات دقیق و جامع به نتایج مطلوبی دست یابد و در این زمینه موفق باشد، بنابراین باید به مجموعه‌هایی همچون جهاد دانشگاهی اعتمادی بیشتر صورت گیرد تا تمامی مسائل با همکاری دستگاه‌ها برطرف شود.

فرماندار سامان ادامه داد: در سال‌های اخیر برخی از مأموریت‌ها در حوزه مشکلات کشور و به تبع در استان به جهاددانشگاهی محول شده است.

وی بیان کرد: یکی از حسن‌های بزرگ جهاددانشگاهی ارائه کارهای اجرایی بوده که براساس واقعیات با پشتوانه علمی و تحقیقاتی فعالیت‌های خود را در تمامی حوزه‌ها انجام می‌دهد، بنابراین این امر ظرفیتی بی‌نظیر بوده که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

اکبریان در پایان اظهار کرد: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی با ظرفیت‌های عظیم جهاد‌دانشگاهی آشنا شوند، به طوری که این نهاد علمی پرظرفیت، بر اجرای طرح‌های دستگاه‌ها نظارت و مشارکت لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

captcha