جوابیه کمیسیون مسلمانان فیلیپین به گزارش مشکلات حج
کد خبر: 3832442
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

جوابیه کمیسیون مسلمانان فیلیپین به گزارش مشکلات حج

گروه بین‌الملل ــ کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین در جوابیه‌ای نسبت به انتقادات وارده به هزینه‌های دریافت‌شده از زائران این کشور و نحوه اقامت آنان در عربستان در ایام حج پاسخ داد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین؛ «عبدالهالم گورو» از مسئولان کمیسیون انتخابات فیلیپین در فیس بوک خود ایراداتی را درباره هزینه اقامت و غذای حجاج فیلیپینی در مراسم حج سال جاری منعکس کرده است.

کمیسیون ملی مسلمانان جوابیه‌ای را در زمینه انتقادات وارده از سوی این مسئول کمیسیون انتخابات فیلیپین درباره مخارج اعمال‌شده برای یکی از حجاج  که خواهر وی است، منتشر کرد.

بنا به گفته کمیسیون مسلمانان اتاق‌های هتل در مکه به گونه‌ای تعبیه شده است که در هر اتاق پنج نفر زائر اسکان داده می‌شوند، مگر اتاق‌های خاصی که در طبقه‌ای ویژه قرار گرفته و گنجایش چهار نفر بیشتر را ندارند. اما از آن جایی که برخی گروه‌ها از زائران را نمی‌توان به دسته‌های مساوی چهار نفره تقسیم‌بندی کرد؛ لذا زائران اضافه بر ظرفیت باید در اتاق دیگری اسکان داده شوند.

در زمینه خواهر ایشان، این خانم به گروه دیگری انتقال داده شد که سه نفر دیگر نیز در آن اتاق گنجانده شده بودند که در آن زمان در اتاق نبودند و برای طواف به مسجدالحرام رفته بودند. لذا خواهر آقای عبدالهالم به تصور این که سه تخت خالی در این اتاق موجود است از دو نفر از بستگان خود درخواست کرد از گروه خود جدا شده و به گروه جدید او بپیوندند. این اقدام باعث شد سه خانمی که جای آن‌ها قبلا در این اتاق در نظر گرفته شده بود، مجبور به جابجایی و رفتن به اتاقی دیگر شوند که این رخداد عامل اعتراض آنان شد. مسئولان گمارده شده از سوی کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین سرگرم حل این مشکل هستند و به زودی مشکل رفع خواهد شد.

درباره غذای زائران نیز به اطلاع می‌رساند، هزینه اخذ شده از زائرانی که در مکه اقامت می‌کنند، شامل غذا نمی‌شود و آن‌ها باید غذای خود را از رستوران هتل محل اقامت خود تهیه کنند؛ اما در مدینه هزینه گرفته‌ شده شامل غذای زائران نیز می‌شود.

کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین و آقای «سیدامن پانگارونگان» کمیسیونر امور مسلمین (وزیر امور مسلمین) از زائران فیلیپین درخواست کردند با مسئولان تیم‌های تعیین‌شده برای زائران همکاری کنند تا مشکلاتی پیش نیاید. کمیسیون ملی مسلمانان تأکید کرده است که سفر حج به عربستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پرسنل کمیسیون ملی امور مسلمانان فیلیپین نهایت تلاش خود را برای کمک به زائران فیلیپینی حج مبذول داشته و می‌دارند تا مشکلات آنان رفع شود.

انتهای پیام

captcha