دولت از به کارگیری افراد مسن دست بردارد/ به جوانان اعتماد کنیم
کد خبر: 3832512
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با ایکنا؛

دولت از به کارگیری افراد مسن دست بردارد/ به جوانان اعتماد کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان به علم و دانش روز دنیا مجهز بوده و دارای افکاری بلند و انرژی مضاعف هستند؛ لذا باید در به کار‌گیری جوانان به آنان اعتماد کرده و از شعار دست برداریم.

سید‌مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص به کار‌گیری نیروی جوان، متعهد و متخصص در مناصب مختلف اجرایی، مدیریتی و کلان در سطوح عالی کشور گفت: بدنه مدیریتی و اداره کشور هرچه بیشتر به جوانان توانمند، نخبه و علاقه‌مند واگذار شود امور بهتر و آسان‌تر انجام می‌شود.

وی لزوم استفاده از افراد پیشکسوت و با تجربه در اتاق‌های فکر را مورد تأکید قرار داد و افزود: از این روش تمام دولت‌ها و جوامع بشری استفاده می‌کنند، به همین دلیل با به کارگیری بازنشستگان و بازگشت و استفاده از بازنشستگان در امور به شدت مخالف بودم و تمام تلاش خود را برای اجرای این قانون به کار بستم که البته قانون منع به کارگیری بازنشستگان مصوبات خوبی داشته است زیرا اعتقاد دارم جوانان باید در رأس کار باشند.

منع به کار‌گیری بازنشستگان

مقدسی ادامه داد: حسب دستور مقام معظم رهبری اصلاحاتی در خصوص قانون منع به کار‌گیری بازنشستگان همچون افرادی که زود بازنشسته شده یا ظرفیت کافی برای فعالیت‌های اجرایی دارند در مرکز پژوهش‌ها در حال انجام است، اما معظم‌له در اجرای اصل قانون با محوریت عدم به کارگیری بازنشستگان و به کار‌گیری جوانان موافق هستند و این امر را مورد توجه قرار دادند.

منتخب مردم اراک در مجلس تصریح کرد: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بار دیگر استفاده از ظرفیت جوانان را مورد تأکید قرار داده و فرمودند، بنده اعتقاد دارم دولت باید اسباب ظرفیت استفاده از نیروهای جوان، نخبه، متعهد و متخصص را فراهم کند.

وی ادامه داد: در یکی از دانشگاه‌های اراک با دانشمندی 33 ساله ملاقات کردم که 150 مقاله خارجی داشته و در حال انجام خدمات پژوهشی ارزشمندی است، ما از این ظرفیت‌ها و جوانان نخبه در کشور کم نداریم که با سن کم تحول‌آفرین هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: باید دید دیگر کشورها همچون فرانسه، اتریش و ... در حوزه بهره‌گیری از ظرفیت جوانان چه کردند، مردم و دولتمردان این کشورها به جوانان اعتماد کرده و پست‌های مهمی را به آنان واگذار کرده‌اند.

از شعار دست برداریم

وی برلزوم استفاده از توانمندی جوانان با اخلاق، متعهد، متخصص و نخبه تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند نیروی جوان متخصص و انقلابی را می‌توان در پست‌های مدیریتی گمارد؛ چراکه آنان به علم و دانش روز دنیا مجهز بوده و دارای افکاری بلند و انرژی مضاعف هستند؛ لذا باید در به کار‌گیری جوانان به آنان اعتماد کرده و از شعار دست برداریم.

این مقام مسئول با بیان این نکته که مجلس اجرای قانون بازنشستگی با 25 سال خدمت را احیا کرده است، اظهار کرد: افراد با سابقه 25 ساله در صورت تمایل و علاقمندی می‌توانند از این قانون استفاده کنند.

منتخب مردم اراک در خانه ملت بیان کرد: دولت باید از بهره‌گیری از افراد مسن دست بردارد و در اقدام به این قانون شک نکرده و اعتماد کند، اگر میانگین سنی وزرا و معاونان آنان متوسط است باید این میانگین کاهش پیدا کند و از حضور آنان به عنوان مشاور در اتاق فکر در کنار وزرای جوان‌تر استفاده شود. دولت باید به جوانان اعتماد کرده و بدنه دولت را جوان، چابک و کوچک‌تر کند، تجربه نشان داده است هرجا به جوانان اعتماد شده موفق عمل شده است، اگر هم جوان‌گرایی آثار و تبعات جزئی دارد باید تحمل کرد.

انتهای پیام

captcha