جهاددانشگاهی به حوزه فناورانه نگاه ویژه دارد
کد خبر: 3832835
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

جهاددانشگاهی به حوزه فناورانه نگاه ویژه دارد

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه جهاددانشگاهی به حوزه فناورانه نگاه ویژه دارد، گفت: این نهاد فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های مطالعاتی در راستای برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های اجرایی است.

جهاددانشگاهی بستری مطمئن برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدمحمدقائم کاظمی، رئیس جهاد‌دانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 14 مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جهاددانشگاهی فعالیت خود را از سال 1380 در استان آغاز کرد و هم‌اکنون در چهار حوزه تجاری‌سازی و اشتغال، پژوهشی، آموزش و فرهنگ فعالیت می‌کند.

وی افزود: با ایجاد 11 کد رشته، سالانه صد و پنجاه دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی از واحدهای تابعه این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند.

رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه جهاددانشگاهی به حوزه فناورانه نگاه ویژه دارد، افزود: این دانشگاه فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های مطالعاتی در راستای برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های اجرایی دارد و آماده همکاری‌های علمی برای توسعه استان است.

کاظمی اضافه کرد: سال گذشته 6 هزار نفر در حوزه‌های فناوری پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌های فناوری، جذب بازار کار کشور شدند که از این تعداد چهل‌وپنج نفر از استان بودند.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه این دانشگاه با سازمان تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر به‌کارگیری زنان بی‌سرپرست و نیازمند حمایت مالی درمشاغل مختلف خبر داد و بیان کرد: براساس این تفاهم‌نامه زمینه اشتغال تعدادی از زنان مشمول این طرح در استان فراهم می‌شود.

همچنین، سعید رشیدی، معاون پژوهشی جهاد‌دانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: این دانشگاه در 5 ساختار مرکز خدمات تخصصی دارد.

وی از تمرکز محققان این دانشگاه بر گیاهان دارویی به عنوان یکی از اولویت‌های این دانشگاه برای توسعه سرمایه‌گذاری خبر داد.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان ابراز امیدواری کرد: با نتیجه بخش بودن تحقیقات طرح آفت‌کش‌های گیاهی شاهد افزایش تولیدات صیفی در استان باشیم.

رشیدی راه‌اندازی خوشه‌های کسب و کار مبتنی بر انجام مطالعات و تحقیقات را از برنامه‌های این معاونت برشمرد و بیان کرد: جهاددانشگاهی استان با راه‌اندازی مرکز تخصصی پزشکی به بیماران سرطانی از جمله سرطان سینه نیز خدمات تشخیصی و درمانی انجام می‌دهد.
انتهای پیام

captcha