نقش مؤثر جهاددانشگاهی در کاهش اثرات ‌تحریم
کد خبر: 3832862
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

نقش مؤثر جهاددانشگاهی در کاهش اثرات ‌تحریم

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی،‌ اظهار کرد: جهاددانشگاهی با فعالیت‌های خود همانند گذشته یک ظرفیت بزرگ برای کاهش اثرات شرایط تحریم است.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی صورت گیرد

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، درباره وظیفه جها‌ددانشگاهی در شرایط سخت تحریم در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناوری و پزشکی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی برای بی‌اثر کردن تحریم در این زمینه‌ها در مقطع زمانی کنونی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته و بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن 16 مردادماه سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: خاستگاه جهاددانشگاهی از سوی جوانان نخبه و خلاق بوده و در اوایل انقلاب عده‌ای از جوانان مبتکر، خلاق و افراد علاقه‌مند با انگیزه و روحیه کارهای انقلابی جهاد دانشگاهی را تأسیس کردند.

سعیدی افزود: علت تأسیس این سازمان، اتکا به خود و روی پای خود ایستادن کشور از نظر علمی و فناوری بوده و معتقدم توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای استمرار حیات و حرکت‌های انقلابی جهادی در محیط های علمی و دانشگاهی و به ویژه جهاددانشگاهی امری ضروری است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تأکید بر لزوم استفاده از جوانان در جهت فعالیت‌های پویا و انقلابی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: در صورتی که جهاد‌دانشگاهی بخواهد با انگیزه، روحیه و با شرایط سابق به حیات خود ادامه داده، به صورت پیش رونده فعالیت‌های خود را جلو برده و به صورت پویا و انقلابی حرکت کند، باید از جوانان خلاق، مبتکر و دانشمند استفاده کرده و به آن‌ها فرصت شکوفایی دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جهاد‌دانشگاهی، بیان کرد: جهاددانشگاهی در زمینه‌های علمی و فناوری‌های مختلف همچون نانو فعالیت‌های مؤثری داشته و در فضای علمی جامعه تأثیرات به‌سزایی گذاشته است.

سعیدی افزود: با این همه معتقدم فرصت و میدان عمل لازم به نسبت ظرفیت‌های جهاد‌دانشگاهی در اختیار آن قرار نگرفته و باید برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آن برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام

captcha