پذیرش ۱۲ دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج
کد خبر: 3833246
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

پذیرش ۱۲ دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه یاسوج از پذیرش ۱۲ دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج طی سال گذشته خبر داد.

پذیرش 12 دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج روز گذشته، 15 مردادماه در نشست خبری از جذب ۱۲ دانشجوی خارجی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: جذب تعداد افراد بیشتری برای سال‌جاری هدفگذاری شده است.
وی با تاکید بر نگاه علمی در رشد دانشگاه، افزود: نگاه ما در انتخاب‌ها خارج از تفکرات قومی، گروهی و جناحی بوده و این موضوع خود عامل مؤثری در دستیابی به موفقیت‌ها در سطوح بین‌المللی بوده است .
رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه فضای کلی این دانشگاه آرام، علمی و روبه رشد است، اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات مناسبی در زمینه‌های مختلف دانشگاه شکل گرفته است.
عریان همچنین از ورود خیرین به دانشگاه خبر داد و بیان کرد: در دیدارهایی که با خیرین داشتیم آنها به دانشگاه ورود پیدا کردند که سالن مطالعه ۹ خوابگاه دخترانه و پسرانه و سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه توسط کاظم قلم چی با ۶۰۰ صندلی و ۳۰۰ میز تجهیز شد .
وی در ادامه خطاب به دستگاه‌های اجرایی و بخش صنعت استان، گفت: دانشگاه توان انجام بسیاری از آزمایشات دستگاه‌های استان را دارد بنابراین نیازی نیست دستگاه‌ها آزمایشات خود را به سایر دانشگاه‌ها ارجاع دهند که ما رفع مشکلات استان را از وظایف خود می‌دانیم.
رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: بیش از 200 دانشجوی نخبه و با معدل 17 به بالای این دانشگاه بورسیه شدند از این بین تعداد 100 نفر توسط بنیاد قلم‌چی بورسیه شدند و 100 نفر دیگر توسط خیرین دیگر و البته 29 نفر از این تعداد توسط خود اعضای هیات علمی دانشگاه بورسیه شدند که برای اولین بار است چنین اتفاقی می‌افتد.
عریان با اشاره به اینکه از رسانه‌ها می‌خواهم در مواقع انتخابات دانشگاه را یاری کنند، عنوان کرد: نمی‌خواهیم دانشگاه صندوق رای و محل تبلیغات و اتاق فکر هیچ داوطلب انتخابات مجلس با هر سلیقه ای شود. دوست داریم سیاسی باشیم اما سیاست‌زده نباشیم.
وی ادامه داد: این دانشگاه در رنکینگ شانگ‌های بالاترین امتیاز را آورده و جز 10 دانشگاه برتر کشور شده است و دو نفر این دانشگاه در زمره پراستنادترین دانشمندان دنیا هستند که در کل دنیا 4050 نفر دانشمند پراستناد بوده و سهم ایران از این تعداد 16 نفر است.
رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: بیش از 6300دانشجو در 31رشته کارشناسی، 60رشته ارشد و 30رسته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد دانشجو 500 دانشجو در مقطع دکترا، 1500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی هستند.
عریان تاکید کرد: در سال تحصیلی 97- 98 تعداد دانشجویان این دانشگاه نسبت به سال قبل افزایش 6 درصدی داشت. نسبت دانشجویان دختر به پسر در این دانشگاه مساوی است.
وی افزود: این دانشگاه 250 عضو هیئت علمی دارد که از این تعداد 86 نفر دانشیار، 12 نفر استاد تمام هستند و دو نفر نیز در بین دانشمندان پر استناد دنیا قرار دارند.
انتهای پیام

captcha