جهاددانشگاهی تجربه موفق تکیه بر توان داخلی است
کد خبر: 3833684
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

جهاددانشگاهی تجربه موفق تکیه بر توان داخلی است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه زاهدان گفت: تشکیل جهاددانشگاهی که از دل دانشگاه‌ها درآمد و به انقلاب فرهنگی و توسعه علمی و پژوهشی کشور کمک کرد، تجربه موفق تکیه بر توان داخلی است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 18 مردادماه گفت: همه صاحبنظران معتقدند که پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دفاع مقدس، موجب شکوفایی استعدادهای نهفته جوانان انقلاب شد، بطوری که توانستند روی پای خود بایستند و کشور را از وابستگی به شرق و غرب آزاد کنند.

وی ادامه داد: تجربه‌های سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بویژه دوران دفاع مقدس نشان داد که تکیه بر توان داخلی موفقیت‌های مختلفی در عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و نظامی برای کشور به همراه دارد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: تشکیل جهاددانشگاهی که از دل دانشگاه‌ها درآمد و به انقلاب فرهنگی و توسعه علمی و پژوهشی کشور کمک کرد، تجربه موفق تکیه بر توان داخلی است.

وی با اشاره به پتانسیل زیاد جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها، افزود: این نهاد می‌تواند با توجه به امکانات موجود، ایجاد نشاط و امید در دانشگاه‌ها را دنبال کند.

محامی در ادامه به فرارسیدن روز عرفه اشاره و اظهار کرد: روز عرفه روز شناخت خدا، خود و رابطه با خداست؛ عرفه بسیار با برکت و با عظمت است به طوری‌که در این روز رحمت و لطف الهی شامل همه بندگان می‌شود.

وی افزود: درباره شب عرفه روايت شده است كه دعای خیر در آن مستجاب و كسی كه در آن به فرمانبرداری خداوند مشغول باشد، پاداش صد و هفتاد سال عبادت را خدای متعال به او عطا می‌فرماید.

نماینده ولی‌فقیه در استان شهادت امام باقر(ع) را نیز تسلیت گفت و عنوان کرد: آن امام همام در دوره‌ای زندگی می‌کرد که بنی امیه با زر و زور بر جامعه تسلط پیدا کرده بود و روحیه دینداری مردم ضعیف شده بود؛ در این شرایط امام محمد باقر(ع) با تکیه بر وحی و علم الهی به گسترش معارف اسلامی و مقابله علنی با فرقه‌های انحرافی پرداخت.

انتهای پیام

captcha